cecilies mamma Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 tips og ideer mottas med stor takk, både med tanke på senhøst og jule aktiviteter gjerne forslag til hvor få tak i noenlunde rimelige utstyr, eks tykk maling/ fingermaling.....
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Et år kjøpte jeg blanke juletrekuler for å male på. Glitter maling i sløv og rødt. Dette malte lillegutt på, og gav i julegave til sine besteforeldre + at vi beholt 2 selv (fordi de ble så utrolig pene). De får alltid hedersplassen på juletreet til både bestemor å bestefar, farmor å farfar og oss:) Har brukt å dra ute og plukke blader i på høsten (med lillegutt), for så å limt de på svart ark, og rammet inn. Dette har også blitt fine høstgaver/bursdagsgaver til besteforeldre.
max32 Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Ta et rødvinsglass el , lim og glitter- Kan ha telys oppi, kjempefint. Rema 1000 har lerret og maling. Hobbybutikker har jo mye fint som kan males på.
cecilies mamma Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2009 akkuratt slike aktiviteter jeg har tenkt på :-) men ikke komt på selv :-S skal ta meg en tur på rema en av de nermeste dagene få tak i glass til å male, strø glitter på! har ikke sett lerret og tykk maling her hos oss enda men skal se litt nermere etter! får bestille noe på panduro tenker jeg, men vil ikke bestille for mye der, blir så dyrt... flere med ideer? :-)
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 lerret og maling har de på europris også. Male med glassmaling på hvite kopper Strø lim og gullglitter på kongler
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Nille har også maling. De hadde i alle fall før. Den er tykk nok til fingermaling synes jeg. Annen juleaktivitet: klipp ut hjerter i rød kartong (eller annen farge....), mal, ha på glitter, lag en hempe og heng opp! nyyyydelig! Jeg bruker å lage to hjerter med en "klaff" ut fra den ene langsia på hvert hjerte hvis du skjønner, så limer jeg klaffen på hjerte 1 på hjerte 2 og klaffen på hjerte 2 på hjerte 1 fra innsiden. Da blir det ei kurv og jeg fester hempe på toppen. Dekoreres med maling og glitter. Vanskelig å forklare.... Spør hvis du lurer så skal jeg prøve å forklare nærmere.... Blir fine julekurver i alle fall!
cecilies mamma Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. oktober 2009 laget sånne som barn :-) men tror det blir litt for vanskelig for de to jeg skal ha forming med :-( jetne på 4 og gutt på 1 men skal finne en masse fint, lurer litt på å kjøpe billig glass maling og la dem dekorere glass med det, bruke det som telys holder f.eks
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 20. oktober 2009 #8 Skrevet 20. oktober 2009 Du kan klippe ut hjertene selv på forhånd. Jeg dirver familiebarnehage og lager dette alene med 4 barn i 1-2-årsalderen. Går bare fint det! Jeg gjør klart på forhånd og barna pynter! Glassmaling er kjempefint også da!
camilla^ Skrevet 20. oktober 2009 #9 Skrevet 20. oktober 2009 Legg en metallform på en plastlomme (evt annen litt alvstiv plast, plastfolie er for tynt) og fyll på med glassmaling. Glassmaling tror jeg de har hatt billig på nille. De har hatt aktivitetspakker med dette hvertfall, som ikke har vært så dyre. Europris tror jeg også har dette. Fyll godt med maling inni metallformen, slik at det er helt dekt inntil formen. Renner det på utsiden sjerner man dette når det har tørket. La tørke. så drar man den forsiktig av palsten. Minsta gjorde dette første gang når hun var 2 år, og hun satt i timesvis. Slik er metallform. Tror man får tak i det på nille osv. http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=033542 Når man pakker de inn er det greit å legge de i en plastlomme, siden de kan feste seg i hverandre og papir. De blir kjempe fine å ha i vindu eller på juletre, og ikke minst super enkelt.
cecilies mamma Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 21. oktober 2009 02-09- mamma, kan du ikek fortelle litt mer om hvordan du prdner din hværdag? tenker begynne som dagmamma, så tar imot alle tips! dette var jo kjempe artig :-) skal ta noen runder i butikkene og se hva jeg får tak i :-)
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 21. oktober 2009 #11 Skrevet 21. oktober 2009 Skal prøve å fortelle litt! Er førskolelærer selv da, og starta familiebarnehage i 2004. Har nå permisjon men åpner igjen i januar. Det blir da 4 barn i barnehagen min. Har vel egentlig ganske lik hverdag med andre, store barnehager. Fam.bhg er jo underlagt de samme kravene som kommunale barnehager. Den store forskjellen er jo at jeg er alene og ting krever mer planlegging. Så jeg bruker ofte kvelden til å forberede nesten dag hvis vi skal noe spesielt. Er jeg så heldig at barna sover samtidig kan jeg ordne litt praktiske ting da, som f.eks sette opp månedsplan eller gjøre i stand til en formingsaktivitet. En vanlig dag hos meg er omtrent slik: Åpner 7.30, rolig aktivitet fram til frokost ca kl 8. Etter frokost leker vi litt inne fram til 9-9.30 og da går vi som regel ut. Lunsj ca 11-11.30. Spiser ute om været tillater det. Så er det soving for de som sover, hviling/rolig lek for de som ikke sover. Ca kl 14.30 spiser vi frukt enten ute eller inne, og på ettermiddagen har vi frilek ute eller inne fram til henting. Har ei lita samlingsstund enten på formiddagen eller ettermiddagen med sang og lesing. Er mye ute da. Har vi tilrettelagte aktiviteter tar vi dette på formiddagen. Baker gjør vi også endel; brød, rundstykker, pizzasnurrer o.l. Turdag en dag i uka og varmmat til lunsj en dag i uka. Kort forklart dette, men du må bare spørre hvis du lurer på mer! Jeg trives i alle fall i jobben min selv om det er lange dager uten pauser!
cecilies mamma Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 21. oktober 2009 er utdannet forskole lærer jeg og, og har erfaring fra både små og store bhg. tenker å prøve legge opp dagene slik at de ligner noenlunde på de du har. pga bo forhold og slikt vil jeg ikke klare starte en hel bhg.. og tenker og det kan være nok starte med to små i tilleg til min egen. vurderer og kjøpe en bæresele fra lotusbarn, siden jeg ikke regner med ha penger eller behov på lang sikt for tvilling vogn. skal og se meg rundt etter en rimlig babycall er mest det med å få med begge to ut for legging/ tur som bekymrer meg litt ... men satser på at jeg raskt finner løsninger som jeg kan holde meg til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå