♥♥ ? ♥♥ Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Var hos legen i dag og da fant de sukker i urinen og målte derfor blodsukkeret som også var for høyt. Dette har je ingen erfaring med, er det noen her som har ???
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg hadde svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap. Eneste tiltaket jeg måtte gjøre var å stramme inn på kostholdet.. men dette skal du få god informasjon om hos legen.. det er i svært få tilfeller man må begynne med medisiner..
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 jeg har dette nå i dette svangerskapet, ikke så kraftig angrepet foreløpig, men må ha det under oppsikt. Man kan regulere det ganske fint gjennom å endre kostholdet som nevnt, og få trenger å ta insulin. du får en grundig oppfølging av lege/evt. jordmor med vekstestimering o.l ( er i allefall det jeg får) skal på vekstestimering i uke 30-32 engang. syns egentlig at det er et styr å huske på hva man kan spise å ikke, men det kommer seg.
mamma og my Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Har du tatt sukkerbelastning? Det er ut fra den testen, og andre facts som vektoppgang ect en diagnostiserer svangerskapsdiabetes. JEg hadde sukker i urinen en gang forrige svangerskap, men tok altså sukkerbelastning som var helt ok, og da var saken ute av verden. Vanlig at nyrene lekker litt sukker i svangerskapet.
♥♥ ? ♥♥ Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2009 skal ta sukkerbelastning i fredag, men er lit bekymra på kor stor babyen evt kanbli da begge mine 2 siste var 4700 2 uker før termin ! Ja ja skal til jordmor i morgen så får håpe hun sier nor mer.
Bumblebeee Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg hadde sv.dia i forrige svangerskap, så forventer egentlig å få det igjen. Gikk helt fint, passet på kosten, målte bl.sukker jevnlig og fikk hyppige kontroller/UL. Babyen behøver ikke bli stor, jenta mi veide 2791 gram 12 dager før termin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå