Mammaioktober Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Var hos jordmor idag på kontroll. Da hun målte magen sa hun at symfysemålet lå på det samme som for to uker siden. Jeg skal inn til ny kontroll om en uke (!) for å sjekke om det betyr at babyen ikke får nok næring og ikke vokser. Hun sa at det kunne bety at babyen hadde kommet lenger ned i bekkenet, men at det virket litt rart siden babyen lå likt som sist gang. Er det noen her som har opplevd dette? Hva skjer herfra..? Virker jo litt skummelt om babyen ikke får nok næring i magen!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Det er nok stor sannsynlighet for at det kan være barnet som er kommt lengre ned i bekkenet. Jeg er til Ul ca hver uke pga morkaesvikt forige svangerskap. da jeg skulle måle symfyse målet mitt på fredag så var det hele 5 uker siden jeg hadde måøt dette sist. det hadde kun steget 1 cm. dermed gikk streken så og si rett bort, den var helt flatet ut og jeg er LANGT under det grønne feltet (var rett under gjennomsnittet, den røde streken). Jeg ble sendt på Ul pga tildigere historie. Det ser ut for at barnet mitt får næring, så derfor har de konkludert med at barnet er lengre nede i bekkenet. dette kan nok stemme for magen min har sunket og er MYE mindre enn den var
mammatilen:) Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Hei hei! Jeg hadde også en slik opplevelse - hvor magen rett og slett knapt endret strl fra uke 30 - 36 egentlig. En knapp cm som legen ga meg. Jg hadde heller ikke gått opp i vekt siden jeg var 4 mnd på vei. Ble sendt videre til UL og vekstestimering. Ingenting i veien med knøttet, aktiv og flott gutt, bare litt mindre enn gjennomsnittet. Hodet i bekkenet, ikke festet. Nå har han plutselig gjort et hopp på 5 cm på to uker, hehe, og har altså kommet seg fra under det grønne feltet til nesten den røde streken:) Og nå er hodet festet i følge jm, hun kjenner skuldrene hans og klarer ikke å rikke på ham. På tross av at magen har sunket og gutten er godt nede i bekkenet har han altså fikset et godt hopp opp på sfmålet. Og vekta mi er den samme. Håper du finner trøst i denne i historien, jeg var såååå redd for at noe var galt og måtte bare vente en dag på å komme til på vekstestimering. Husk at sfmål er individuelle og fulle av feilkilder! To uker er også liten tid. Det er absolutt lov å ringe føden og fortelle at du er bekymret og vil ha en UL. Lykke til!
odavi Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 i mitt første svangerskap så sluttet magen å vokse i uke 32. den ble aldri større eller høyere etter dette. var inne til ultralyd flere ganger uten at de kunne si at det var noe galt. fødte 3 dager over termin en flott gutt på 3390 g. alt var fint. han er i dag en sterk gutt på 7 år. ta det som et godt tegn at du blir fulgt opp. mest sansynlig er det ikke noe galt. nå har jeg 13 dager til termin og magen har ikke sluttet å vokse likt som sist men har falt på skjema fra å ligge over til å ligge under. blir også denne gangen fulgt godt opp. de tror faktik at denne babyen blir ca like stor som broren. håper dette hjalp litt.
Mammaioktober Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2009 Høres ikke så farlig ut når dere sier det dere sier, men man blir liksom litt bekymret Venninnen min fikk nemlig en gutt som var dysmatur på grunn av lite næring den siste tiden. (Veide litt over 2000 g bare). Babyen måtte mates via sonde, og ha kuvøse den første tia. De så ingenting galt på verken morkaka eller navlestreng :c/ Så det er jo veldig kinkig. Dette er prekært for meg på grunn av at jeg bor på et sted som kun har fødestue. Vi har ikke ultralydtilbud en gang. Så er det noe galt, blir jeg henvist til sykehus 4 timer unna. Skal nå prøve å ikke bekymre meg, er sikkert bare det at den har sunket lenger ned i bekkenet
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Mitt Sf mål økte ikke fra ca uke 30 i forje svangerskap. Fikk ei stor (og fin jente på 3300 gram to uker før termin. Men hun lå på tvers, var nok derfor SF målet var så lite:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå