Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Stokke-møbler?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, men for meg fremstår Stokke-møblene som ganske så overprisede.

De reklamerer de med at sengen (som koster ca 8500) kan brukes i flere stadier- men synes egentlig ikke det er bra nok argument. Om man kjøper en Stokkeseng til baby nr 1 så skal jo denne da følge barnet videre. Men synes ikke den er så fin når barnet blir 2-3 år og skal ha "voksenseng". Så da ender man kanskje opp med å kjøpe en ny seng likevel? Om man bruker den videre, så er det jo veldig mange som får flere barn- da må man jo kjøpe en ny seng til den nye babyen.

 

Og man kan dessuten kjøpe MANGE senger for prisen av 8500 .

Om man kjøper vugge til 2000, grindseng til 2000 (som jo er en dyr grindseng), "voksenseng" til 2000 - så har man fremdeles 2500 til overs.. Og da kan man bruke de ulike sengene til flere barn- i stedet for å kjøpe to senger til kr 8500.. (om man skal ha to barn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at de er dyre. Men design koster, jeg elsker at Sleepi omslutter barnet + har hjul. Og så liker jeg at jeg slipper stue bort vugge, sprinkelseng etc. i ettertid. Jeg bor i leilghet med liten bod, så det er ikke noe sted å gjøre av ting. (Har tenkt å ha flere barn, så jeg ville jo lagret det til nestemann). Jeg tenker å kjøpe Stokke Sleepi til barn nr 2 også.

 

Men hva mener du med "skal ha voksen seng". Man kan jo ha den til man er 7 år? Synes du den ikke passer til en 7 åring? Hvorfor?

 

Jeg spør fordi jeg er genuint interessert i å høre meninger, så det er ikke motargumentering.. Bare spørsmål om hva du tenker :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

 

Er enig i at de er fine- og at sengen er liten som en vugge i starten og deretter blir større. Men mitt poeng var vel egentlig at man faktisk kan kjøpe både vugge og seng, og en vugge er jo like liten som en liten stokkeseng. Så ut i fra et økonomisk syn så holder liksom ikke argumentasjonen mål. Men ut i fra at man synes de er fin eller plasshensyn kan man jo selvsagt komme frem til et annet standpunkt.

 

Jo, den passer jo til en 7 åring- men synes ikke den er så fin som seng til større barn pga sprinklene. Så tenker jeg at dersom man er veldig opptatt av design, så er det fryktelig mange senger som er finere som "voksenseng" . Da synes jeg at f.eks Leandersengen er veldig mye finere (men den koster jammen meg også da- tror likevel den er litt billigere enn Stokke)- den er veldig søt som babyseng og veldig fin når barnet blir litt eldre.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stokke sleepi og er veldig fornøyd med den - den varer lenge!

 

Datteren vår er 2,5 år og kunne veldig fint ha brukt sengen i hvertfall 1 år til - da man kan ta av siden på den og de kan fint gå inn og ut selv. Men nå som babyen kommer har vi valgt å gi henne stor seng.

 

Vi synes også den var dyr, men det er faktisk ikke så galt når man begynner å regne på hva det koster for kurv/vugge/sprinkelseng/madrass etc. Du får jo med madrass til begge str med sleepi kit.

 

Vi hadde også mye glede av at det var hjul på den minste delen, da vi bodde i leilighet så slapp jeg ha en soveseng i stua og en på soverommet- jeg flyttet bare sengen dit jeg ville :-)

 

Jeg ville nok ikke brukt sengen mer enn til barnet var rundt 3 år - da jeg synes sprinklene gjr den litt barnslig.. Altså man ville gjort som en vanilg sprinkelseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Ja, Leandersengen er kjempefin, så det står mellom den og Stokke. Men Stokke har hjul, og det er en fordel, spesielt siden vi ikke har dørstokker.

 

Ja den blir kanskje litt barnslig? Hm. Ser for meg at den kan være sofa til slutt også, med puter langs sprinklene.

 

Men så blir det kanskje en ny baby om 2-3 år eller så, som kan overta den - og da kjøper vi kanskje en vanlig seng til førstemann.

God idé.

 

Har dere noen erfaring med Stokke-stoler? Tripp trapp eller Sitti?

Har sett film med Tripp trapp som tipper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er den litt negative-til-stokke-dama:)

 

Vi har tripp-trapp stol til vår jente- og det samme har vel alle vennene våre samt alle med barn som jeg har kjent de siste 20 årene. Har aldri hørt om noen som har hatt uhell med de. Selv dytter vår jente ofte stolen fra seg ved hjelp av bordet (litt sånn som på videoen) - men har aldri vært i nærheten av å tippe. Synes de virker veldig stødige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...