Gå til innhold

Hvordan ble det med magebildene Uglemamma? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns å huske at du nevnte du skulle det i går :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, halla :)

Joda,her er fortsatt Balder innendørs, så magebildene ble tatt. De ble helt kjempefine! Fikk ikke sett alle,for fotografen tok dem med seg for å jobbe med dem og fremkalle dem,- men de jeg så var skikkelig fine. Noen sort/hvitt,andre bare med duse farger... Vi tok bildene på soverommet foran vinduet...Lyset av i rommet og blendende dagslys på magen og fronten min. Gleder meg til å se dem, og kaaaanskje tør jeg fjesboke noen av de mest decent også ;P

Hvordan går det med deg,min due? Her murrer det litt,men tenker etterhvert nå at jeg sikkert vil gå på overtid likevel :)

Skrevet

så kjekt! vi var skikkelig slappe med magebilder både forrige gang og denne gangen, tok noen full fart på badet kl tre om natten før vi freste opp på klinikken sist, hihi...jaja. har vært veldig flink til å dokumentere ham på utsiden, da! :)

jo takk for at du spør, her er alt ok. bare litt brunt utflod igjen... må sies at jeg synes ting har endret seg, har enormt kraftige kynnere som jeg faktisk må stoppe opp og puste meg gjennom, og jeg synes jeg kjenner press nedover nå, pluss at ting er begynt å gjøre litt ondt av og til...murring nederst i magen, og i korsrygg, og stikninger oppi huttaheiti også! men jeg tenker med meg selv at jeg kanskje bare er EKSTRA obs på alt mulig nå, pga den helgen vi hadde. :) for det er vel tiden nå at ting skal gå i de retningene uansett...

jeg var til jm på mandag, og hun sa at det kunne jo hende det var tidlige tegn på ting, så hun ble ikke overrasket hvis jeg ikke dukket opp til timen om 2 uker...men alt var veldig fint, sf-vekst, min vekt og småens hjertelyd, og hun var kjempefornøyd med reaksjonene til tøtto, som sparket vekk både hånden hennes og den hjertelydsaken hun skulle lytte med. :) hun har snudd seg siden sist, ligger nå med ryggen til høyre - håper hun flipper over til venstre igjen før hun kommer ut da, puh!

har dere bestemt dere for Balder? kjempetøft navn! i bhg til Alfred er det to venner som heter Balder og Loke, må alltid flire litt av den kombinasjonen :)

håper du slipper å gå over...!!! har du gjort klar bag'en og alt og det eller? jeg er såvidt begynt i dag, tenkte at det var jo ikke vits i å vente til mannen kom, i tilfelle ting braker løs før den tid. :)

forresten så lo jeg skikkelig av bade-historien deres, herlig!!! synes jeg ser henne for meg :)

Skrevet

Hehehe, syns jeg ser dere for meg,midt i riene: "Ta magebildhhhhh...vent litt..........Sånn,- *reise seg opp* "Nåh, ta det nnnnnnnn......vent litt"....*Krøke seg sammen* ..."Nå, ta det j£*#la bildet nåh " ;P hihihi

Det var veldig godt å få det gjort. Hadde ikke slike proffe bilder av magen forrige gang, og disse blir bra nok til å kunne ramme inn,tror jeg :) Er veldig spent, men blir nok en stund til jeg får se dem.

Når er det terminen din er igjen? Var det 5te november? *Prøver å fikse gullfisk-hukommelsen min* Hvis jeg er tilstrekkelig treg og du litt rask så kan vi hyle i kor ;P Og dele rom :) Med god musikk på Cd-spelararararen ;P

Utrolig bra med Balder og Loke som venner ;P Hehe,jeg så en tråd her inne ved forrige svangerskap om en mor som hadde en Balder og nå ventet en gutt til som hun ville kalle Loke...Om hva vi andre syns... Kremt.... Jo,jo, hvis man vil kalle sønnene sine Kain og Abel og oppfordre til søskenhat,såh? :) Men Isa og Balder går brillefint sammen syns jeg :) Jeg digger Alfred også, det er et skikkelig navn :) Slik som Oscar. Selv om vi er mer norrøne i navnevalg :)

Popper det ut mot all formodning en jente nå, så blir hun mest sannsynlig en Aurora da... Ikke helt norrønt, men Isa er navnet på runen for Is,- så det blir ihvertfall to værfenomener ;P

Jeg har semigjort klar baggen... Lurer på hvor baderingen (usj;P ) og varmeflasken min er...Men resten skulle være i orden tror jeg. Helsekortet mitt, klær til meg og nurk, ah,- må huske å legge oppi ammeinnleggene mine,- Thermobaby sine,- ingen over ingen ved siden av.... Har du kommet i gang med pakkingen? ;)

Vi har kjøpr vugge i dag, så skal se om vi får skrudd den sammen i kveld. Kanskje Balder får lyst til å prøve den og kommer da? :)

Og badehistorien,- du mener rutsjingen? Hun syns det var fenomenalt :D :D:D Og hun gleder seg til å bade med Balder :)

Skrevet

Ååå det hadde vært kjekt å dele rom gitt, men terminen min er 16 nov., så sjansene er vel heller små dessverre. Syns selvfølgelig hun kan komme på halloween jeg, hehe! Men vi får vel bare se hva hun synes selv... Jeg har jo vært litt redd for at pappaen ikke skulle rekke fødselen da, siden han er i korea, men nå tenker jeg at egentlig så kan jo jeg bare føde jeg, og så innen jeg er klar til å dra hjem igjen så har han klart å komme seg til by'n! Må le av meg selv, har ikke mye styr på tankene gitt. :)

Isa og Balder er kjempefine sammen! Jeg må bare fortelle at hvis Alfred ble jente, så var Isa navnet vi hadde bestemt oss for...det er nydelig. Vi hadde da tenkt på et mellomnavn på M, for bestemødrene er Inga og Marit, slik at det ble en slags bokstav-oppkalling...Isa Malene eller noe i den duren...men jeg ønsket meg mest en gutt, og det fikk jeg!!! Det hadde selvsagt vært det samme hvem som kom ut, men det var ekstra stas med en liten gutt, for 'alle' i både min og mannens familie er jenter. Denne gangen er det helt det samme om det er jente eller gutt, like ekstatisk uansett, men sist må jeg innrømme at jeg felte en ekstra gledeståre over at det kom en liten kjuagutt til familien. :)

Navnet denne gangen ligger an til å bli Gunvor - det er i hvert fall der vi er enige nå. Vi får se om det er en Gunvor som kommer til oss! Min farfars søster het det (faktisk Gunvor Galtung Haavik, kremt - oi nå utleverte jeg visst meg selv litt her hehe), og mannens mormors allerkjæreste søster het det, så navnet har jo røtter i begge familier. Det er lite brukt, og et fint navn synes jeg, som står i stil til Alfred også. Jeg vet det er MANGE inne på navnedebattsiden som er uenig med meg, hehe! Men det blir nok ingen prinsessejente dette her, så Jessica-Vanessa-Nathalie-Emilie osv blir nok ikke helt riktig...(uten å kommentere på de navnene forøvrig, ja.)

Vel jeg har kjøpt en billig bag og begynt å putte ting oppi - er kommet til brystsalve, ammeinnlegg (er helt enig i at Thermobaby sine er best!!! men det ble änglamark sine denne gangen, var på obs'en og handlet), SVÆÆÆRE bind, mykt dopapir, en lypsyl og masse sjokolade ;-) - får vel begynne å tenke klær også etterhvert, Kjøpte to ammesingleter på HM forleden som ligger klar til vask, og en UTROLIG god tynn treningsbukse som dessverre også er skitten, ellers hadde jeg bodd i den. Jeg tror jeg må kjøpe en til...alle mammabuksene strammer likevel for tiden, akkurat under der strikken er!

Vi var på besøk hos mine foreldre i dag, de har vært på tur til USA i ti dager, og min mor (som jo fikk bekreftet jente ifm innleggelsen min i helgen) hadde gått BERSERK i jentebabyklær-avdelingen, kjempekjekt! Herlighet så mye hun hadde shoppet. Så nå må jeg virkelig sette i gang og vaske klær og organisere litt her... :)

OG så har jeg bestilt time til modningsakupunktur...tenkte at det kunne i hvert fall ikke skade!! :) Hun mente at to uker før termin holdt lenge, så det er ikke før 2 nov. Hrmph. Får bare smøre meg med tålmodighet!

Oi her var det noen som hadde tastatur-diaré ja, hahaha! Håper forresten du fikk tak i madrass og sånt til vuggen i dag? :)

Skrevet

Ah, herlig at ikke det bare var jeg som var politisk ukorrekt i første svangerskap ;) Jeg ønsket meg nemlig en jente :) Hadde selvsagt blitt glad for hva som helst etc,- men ville gjerne ha en jente. Og det fikk jeg :) Godt at andre tør innrømme slikt også! Nå får vi visst gutt og for meg er det det samme denne gangen,selv om vi trodde at vi bare ville ende opp med jenter... Kanskje det er slik det hadde gått om ikke jeg mistet 3 på rad etter Isa.....? Man kan jo aldri vite...Og jeg blir forsåvidt gal av å tenke slik også.

Hehe,utrolig bra at du nevner prinsesse Jessica-Vanessa-navnene ;P Jeg er på samme greien, at det må være litt sterkere navn enn det... Nå har det seg jo slik at vi tenker Aurora hvis det mot all formodning plumper ut en jente likevel,- og Aurora er jo faktisk prinsesse Tornerose sitt navn,- så ironien drypper jo ;P Men jeg ser på Aurora som et sterkt navn etter nordlyset....Men jeg klarer ikke alle de voldsomt myke navnene som er så inn nå...Noah, Sander,Theodor etc Liker bedre de staute Balder,Grim, Ravn etc... Og hadde ikke Varg blitt ødelagt av en pompøs herremann i sort metallen, så hadde jeg elsket det også...

Artig at dere hadde Isa klart også da :) Vi hadde ikke hørt det som navn før, før vi valgte det selv. Første gang vi tenkte tanken hørte vi "Isa" av Enslaved, og tenkte,- jøje,- det var et nydelig navn... Og så ble det slik. Så ikke oppkalt etter Enslaved, men inspirert av,uten tvil :)

Balder er yndlingsguden vår, så det navnet har vært klar fra før Isa ble født...

Nu må jeg i seng,min due... Jordmor i morgen tidlig,- marked i barnehagen i morgen ettermiddag,- ned på jobben og tegne på en logo før det... Hvis ikke jeg begynner på fødingen da...

Ellers får vi satse på meg på ca 2 ukers overtid, du på 2 ukers forskudd,så deler vi rom ;P Knis :)

Skrevet

uæh vil nå ikke ønske deg to ukers overtid da, huff! :) håper Balder vil ut før det... :) men jeg kan gjerne føde to uker før tiden, no problem, hehe. skjønner forresten at du tenker på de tre som skulle vært imellom, jeg kan ikke forestille meg hvor vanskelig det må være! vi slet i noen år med Alfred, han er jo en liten IVF'er, men jeg har alltid vært sååå glad (egoistisk men sant) for at såvidt vi vet var jeg aldri gravid før ham...kjenner jeg rives litt i hjerterøttene bare av tanken!

ja jeg hadde heller ikke hørt Isa før Enslaved, vi er ikke superfan av dem men ja det var der det kom fra! så ploppet det nå frem flere steder, svigermor hadde en kollega som fikk en Isa omtrent samtidig med våre små sist også, husker jeg var nesten litt irritert, hihi...tenkte at ÅÅÅ nå har sikkert svigermor sagt det til henne, og så har hun "stjålet" navnet vårt, knurr! hehe. men det ble jo et ikke-tema heldigvis! (regner med det ikke var deg det var snakk om da, dette var en som jobbet på NHH hehe.)

men rart med det, for Isa er liksom Alfreds jentenavn, så det var helt uaktuelt å bruke det på denne piken. skjønt jeg skal vel aldri si aldri, jeg liker fremdeles navnet veeeldig godt! :)

Aurora er også veldig pent, og selv om det er en prinsesse som heter det så er det likevel ikke en helt hjelpeløs tøyseprinsesse da! :) jeg må innrømme at jeg har utrolig sterke meninger når det gjelder navn, og de navnene som florerer inne på navnedebatten her tør jeg ofte ikke kommentere engang, for jeg blir så lei meg på barnas vegne, hehe. det verste synes jeg også er de utrolig femi guttenavnene som har dukket opp overalt - og jeg var SÅ enig med en som skrev et innlegg om "hvor i H**vete er fedrene, driter de i hva sønnene sine heter eller hva?!?!" type Leander, Chrisander, Emilian osv. Egentlig hadde jeg sikkert ikke reagert hvis de hadde kommet én og én, men når en blivende mor har bare sånne metrofile guttenavn på listen sin så får jeg kløe...!!! urk. men jeg vet at de samme damene fikk helt hetta når jeg presenterte min liste, med Sigrid, Gunvor, Ragnhild, osv... ;-) jeg tror nok jeg er hakket eldre enn mange av dem også. :)

jaja jeg får gå inn og se om junior er sovnet, han har vært litt vanskelig denne uken, men nå har jeg ikke hørt noe på en halv time...bank i bordet,,, :) jeg fikk helt sjokk i dag tidlig, for han sovnet i bilen i går kveld ca 2030, og laget ikke en lyd før kl åtte i dag morges. woohoo! hver gang sånt skjer så håper jeg det skal bli en trend, men blir jo like skuffet hver gang, hahaha...

ha en fin kveld uglemamma!

Skrevet

Min far mener at vi må kalle evt jente for Runheid... Syns det var litt kult faktisk :) Men Aurora vinner ;)

Balder var Isas guttenavn, men nå bruker vi det lell. Det er det fineste navnet vi vet om,så da blir det slik :)

Er heeeelt enig angående metrofemifile navn... Det blir for mange av dem.... Enslaved er en av favorittgruppene våre igrunnen,men det får nå være :) Navnet er ikke på noen form for hyllest...Men mamma mente at vi burde kalle Balder for Rune... Og da satte vi foten ned. Albumet til Enslaved etter "Isa" heter da "Ruun"... Og deeeet hadde bare blitt for dumt, samme hvor lite vi hadde ment med det ;)

Jeg hadde en venninne som jeg føler "stjal" navnet vårt...Hadde ikke hørt det brukt før...så traff jeg henne da jeg var gravid, og hun sa, gjett hva! Jeg har fått en datter og vet du hva hun heter?.... Jeg ble litt satt ut,hadde ikke sett henne på over et år da... Hmpf :)

Og det er på ingen måte egoistisk å være glad for at det går fint med planlegging av nurk! Jøje, jeg unner ingen å miste! :) Godt at det går fint for de fleste :))))

Ha en finfin kveld du også,vennen. her har jeg en turner uten like i dag, men han må baaare holde seg innendørs,orker ikke føde i kveld ;P *Trøøøtt!*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...