epla Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Vi har nesten bestemt oss for å kjøpe en Manduca til snuppa. Hun er 8,5 mnd nå og i underkant av 9 kilo. Det er en stund siden hun ble båret sist, vi brukte et elastisk bæresjal da hun var mindre, men hun likte ikke å sitte i det ettersom hun vokste til. Jeg savner imidlertid det å kunne bære henne rundt samtidig som jeg har hendene fri. Ikke minst har jeg lyst til å gå litt andre turer igjen, vi har hund så det ville vært greit å komme seg mer ut i terrenget. Vil en Manduca funke til denne bruken? Tenkte først på bæremeis, men siden hun er såpass lita ennå vil hun kanskje sitte for ustødig i den. Går det greit å justere Manducaen ut fra hvem som bærer? Jeg er 1.69 høy, mens mannen er 1.95. Vil det være et problem? Hvordan er det å bære ungen på ryggen? Er det så enkelt at jeg kan klare å få på meg sele + unge alene, eller trengs det to sett hender? Ser nemlig for meg at vi kommer til å bære mest på ryggen! Mange spørsmål her, men er veldig takknemlig om noen tar seg tid til å svare! Hvilken farge har dere på deres Manduca, forresten?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg har svart, for at den skal passe til de fleste klærne mine. Manduca vil være ypperlig til slike turer ute i terrenget, og jeg bruker min masse ellers også- på shopping f.eks er det digg å slippe vogna av og til, og ha hendene fri. Mange som foretrekker manducaen fremfor bæremeis etterhvert som ungen blir større, fordi den er bedre for bærers rygg. Ikke noe problem å justere selen slik at den passer dere begge- den strammes/ slakkes på samme måte som en ryggsekk, og med litt trening går det helt fint å ta den på alene. Et lite tips kan være å sitte på sofaen de første gangene, så slipper man å være redd for høye fall;)
Gjest yrild Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg er superfornøyd med Manducaen :-) Vi har en brun en med blomster (limited edition på salg) og er fornøyd med den. Selene er enkle og justere og "påselingen" går som en lek etter et par gangers øving! Kos dere med bæringen!
Marin* Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 manduca skal være veldig bra men har ikke prøvd den selv. Men jeg vil anbefale deg mei tai, siden det er god høyde forskjell på deg og mannen din. Mei taien slipper man jo å justere på selene osv Og jeg vil tørre å påstå at det er minst like enkelt som manduca! Jeg bærer min sønn som er 9,5 kg i mei tai. helt genialt =D vevd sjal er også godt å bære i =)
Squirrel79 Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 Vi kjøpte Manduca for akkurat de samme grunnene som du ønsker å gjøre det, og er superfornøyde! Jeg begynte å bruke Manduca når mini var 4-5 måneder, og nå er han snart 9 måneder og har runda 9 kilo, og jeg bruker det masse fortsatt. Jeg bærer litt på magen, men mest på ryggen. Det går helt fint å få han på ryggen alene, men det krevde litt trening. Jeg gjorde det et par ganger mens det var andre tilstede, og så gjorde jeg det mens jeg så meg i speilet. Jeg setter han på magen og holder i begge stroppene med en hånd foran hodet hans, og så holder jeg den andre hånda på magebeltet. Samtidig som jeg drar stroppene rundt så dytter jeg på magebeltet, så får jeg han rundt på ryggen. Mini synes dette er kjempemorsomt! Vi har gått masse turer i ulendt terreng, og så bruker jeg den en god del til turer i byen (bor i nærheten av Oslo), og da vi fortsatt bodde i blokk uten heis var den helt ypperlig til handleturer og sånn. Jeg kan se for meg at turer med Manduca og hund er en perfekt kombinasjon. Jeg har også kjøpt en Ergo ryggsekk som kneppes utenpå Manducaen, slik at jeg kan ha stelleting og sånn i den og slipper å ha en veske e.l. hengende over skuldra. Helt genialt. Jeg har svart Manduca, kjøpte den for jeg visste pappaen ville bruke den fargen også.
lille og lille spire Skrevet 21. oktober 2009 #6 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg har en svart og hvit manduca til salgs. Brukt max 10 ganger,er helt uten flekker.
Anne:-D Skrevet 21. oktober 2009 #7 Skrevet 21. oktober 2009 Hei crabben. Jeg tenker på å kjøpe en brukt manduca. Hvor mye tenkte du å selge den for?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå