Miss_J Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Jag skrev förra veckan för att jag var besviken att det var en gutt de såg på ul. Redan dagen efter försökte jag ta bort mitt inlägg här, men det gick tyvärr inte. Jag kan för mitt liv inte begripa nu varför jag kände som jag gjorde....tror bara det var pga ANDRA folks förväntningar på att jag skulle / borde få en jente denna gången. Jag är superlycklig nu, och fantiserar och försöker föreställa mig min tredje prins. Hur ser han ut, kommer han vara lika fin som sina storebröder, mer rampete (de andra två är ganska lugna). Och till alla er som tror att gutter mest är pirater, spiderman & bilar : tänk om! Min erfarenhet är att gutter ofta är mer kosete än jenter. Min stora pojke älskar att pyssla, måla, laga mat, läsa, prata, se på dokumentärer med mig och sjunga. Min styvdotter är den vildaste & "grabbigaste" i hela vår familj. Så; ha inga förutfattade meningar om gutter. Hilsen en som inte ens behövde tänka sig om för att förstå
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 gratulerer så mye med ennå en prins...
♥♀-♂-♀-♂-♀-♂♥ Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Gratulerer så mye med gutt nr.3. Gutter er herlige! Kan nok tenke meg at slike tanker farer gjennom hodet til de fleste dersom man virkelig ønsker seg et spesielt kjønn, og kommer på UL og det viser seg at det ikke er det man ønsket i utgangspunktet. Men etterhvert endrer tankegangen seg - slik som hos deg. Synes ikke man bør skjemmes for å ha slike tanker. Klart man skal være glad for at en i det hele tatt kan få unger, men det betyr ikke at det ikke er lov å ønske seg ett bestemt kjønn. Kos deg masse med guttene dine!
Miss_J Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2009 Nej, klart man inte ska skämmas för sådana tankar - bara de går över ganska fort ;-) Har läst en del inlägg här inne som egentligen är ganska skrämmande. En uppfattning verkar vara att man som kvinna, faktiskt inte blir riktigt, riktigt lycklig förrän man har fått en dotter - och det blir fel att resonera så tycker/tror jag. Allt är så individuellt, både när det gäller förälder & barn (oavsett kön). Hur man är, vad man önskar, vilka egenskaper man har, vilka egenskaper barnet har osv. Nej, jag älskar mina härliga gosiga, rosiga och rufsiga grabbar och gläder mig innerligt till nästa.. :-) Kram och lycka till med nr 6!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå