Gothic Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 og han har ingen av delene, heller ikke PC spill. Vi har en Nintendo Wii stående, men den brukes kun når storebroren på 15 er her. Han liker å spille Sports Resort på den, men han spør aldri om å få spille ellers. Er han den eneste som ikke har begynt med dette? I bhg er det kun en gutt til på samme alder, så har liksom ikke noen å sammenligne med. Jeg tenkte kanskje å kjøpe en "barne-pc " som de selger i leketøysbutikkene til jul og noen spill til den, tenker det er mer lærerikt. Det blir kanskje mer aktuelt med DS når han begynner på skolen og får flere gutter å leke med, men det blir nok ikke før til 2011 siden vi sikkert setter ut skolestarten. Samtidig vil jeg jo heller ikke at han skal bli hengende etter hvis dette er noe alle barn på hans alder driver med.... Vet ikke jeg, måtte bare lufte litt tanker
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Vår eldste fikk DS til 5 års-dagen sin, vi hadde ikke ønsket oss det til ham, men fikk likevel. Først var jeg skeptisk, men etter noen dager prøvde vi den ut. I starten ble det mest mannen eller jeg som spilte og at han og broren på 3 år ville se på, men etterhvert ville han prøve selv og klarte mer og mer. Så ville 3 åringen også prøve, noe han fikk lov til innimellom, og til slutt ble det nesten bare krangler om hele grien fordi 3 åringen og ville spille. Han fikk dermed en til jul enda han var såpass liten, men det har gått kjempebra. Han skjønte at han måtte være forsiktig med den, og begge guttene har hatt veldig mye glede av DS'ene sine (er nå 5 år og 7 år). I perioder spiller de en del, men innenfor de dagene og antall timer vi har satt som grense på en uke, andre perioder spiller de ikke på ukesvis. Poenget er bare at jeg tror de er "store nok" mye tidligere enn vi tror til slike type ting. De får trent finmotorikk og koordinasjon, logikk, reaksjon og har det samtidig utrolig gøy! Sosialt får de det også til å bli ved at de sitter klistret inntil hverandre i sofaen når de spiller og ser like mye på broren sitt spill som sitt eget, hehe... Og vi voksne synes og det er gøy :-) Så lenge en bare begrenser tiden de får spille litt, så ser jeg ikke noe problem i at barn helt ned i 3 års alderen har slike spill dersom de selv viser interesse for det.
erteposen + 4 Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Vår skolegutt er ikke spesielt interessert, og 5-åringen vår spiller mest på biltur. Der finnes jo mange gode spill, ikke minst lærespill, på vanlig pc. VI har en stående i stua som barna kan bruke, og den bruker de mer. 5-åringen liker tallspill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå