Gå til innhold

Hvem av butikkene er billigst?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem av butikkene i på svenskegrensa synes dere er den billigste?

 

Happyland på svinesund

Babyproffsen på norby

Katties babyshop i strømstad

 

Hva er deres erfaringer? jeg har bare vært innom på babyproffsen så langt. Skal handle flesteparten av de store tingene babyen trenger i Sverige, så vil gjerne vite hvem som er billigst :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Happyland

Skrevet

De dyreste tingene jeg skal ha er brio kombivogn og et bilsete. Vet ikke hvilket merke enda. Er happyland billigst på dette også?

 

Takk for svar :-)

Skrevet

Sier du virkelig HVEM om butikker?

 

Spør du venninna di, eller moren din om HVEM butikk hun har handlet på/i?

 

Eller sier du, Hvilken butikk handlet du i? I hvilken butikk har du kjøpt den tingen?

 

Jeg skjønner bare ikke at folk ikke kan bruke spørreord riktig. Ja, det sjokkerer meg rett og slett.

Skrevet

her jeg bor er det faktisk helt vanlig å bruke disse spørreordene om hverandre på denne måten.

 

Men jeg kan spørre deg da: Må du virkelig henge deg opp i hvordan jeg spør om en ting istedet for å i det hele tatt gidde å svare??

ja, det sjokkerer meg rett og slett at dere bare må leke lærer!!!

Skrevet

Ja, jeg skjønner heller ikke hvordan man kan bruke HVEM når man spør om en butikk. Hvems bil liker du best? Mercedes eller BMW? Høres jo helt feil ut. Selv om det kanskje er vanlig å bruke det, så er det vel ikke riktig skrivemåte?

Skrevet

He he he, HVEMS butikk skal jeg handle i?

Skrevet

Herregud er det mulig. Jeg sa vi bruker det om hverandre!! jeg sier hvilken bil og hvem butikk.

 

Kan dere ikke bare svare på spørsmålet?

 

Begynner å skjønne godt hvorfor personer med dysleksi vegrer seg mot å skrive noe her... Dere henger dere opp i bagateller! og et enkelt steds "dialekt"!! Og ja, det er noen her på stedet som bruker ordet hvems, men det bruker ikke jeg!

Skrevet

Tusen takk til dere to som har svart på spørsmålet mitt :-)

 

Er det noen fler som har erfaringer med disse stedene?

Skrevet

Kjøtthuer!

Har dere ikke annet å bry dere om, enn hvordan folk skriver?

 

Skrevet

Babyproffsen har noen gode tilbud, men tror nok det er happyland som er billigst til vanlig!

Skrevet

Jeg er sykemeldt og kjeder meg til døde, derfor må jeg henge meg opp i slike ting for å få litt action i hverdagen.

 

Men sett bort i fra det, så hadde det irritert meg uansett. Sier mye rart på min dialekt også, men når jeg skriver så holder jeg meg til bokmål.

 

Det er ganske lett å se forskjell på slurve feil, vet ikke bedre feil, og dysleksi. Så det ville ikke falt meg inn å kritisert noen som har dysleksi, og om jeg gjorde det så hadde jeg bedt om unnskyldning.

 

Men å bruke spørreord på denne måten er bare dumskap. Og da kritiserer jeg det. Så kan dere heller kritisere meg for å gidde å kritisere slike feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...