♥mini♥lille♥knerten Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Det er sikkert diskutert mange ganger her, men jeg lurer på en ting: hvor ofte går egentlig novo viruset i barnehagen deres? Ingen av oss 4 blir spesielt ofte syke, men i fjor hadde vi omgangssyken tre ganger på ett år. Det startet med ungen i barnehagen, og fortsetter overpå den som passer på henne. I det siste har det vært mannen, siden jeg har nattammet osv. Så får han det, også får sistemann det. Til tross for at vi vasker og spriter oss. MEN det jeg reagerer litt på er hyppigheten i barnehagen. Den går sikkert annenhver mnd og når den først har kommet, stopper den ikke. Nå har den gått i en uke, og nye spyr under lek hver dag. Er det rutinene i barnehagen eller er det foreldrene i akkurat vår barnehage som er raske med å levere de tilbake? Tenker med frykt hvordan de da skal håndtere svineinfluensaen når den setter inn.
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 vettu slik er det her også. Tror foreldrene sender barna i barnehagen før de er helt friske. det som er da blir jenta vår syk gang på gang og hun begynner å få dårlig immunforsvar. vi får jo også stort fravær i forbindelse med jobben og jeg vet at det er grunnen til at mange sender barna i barnehagen for tidlig. MEN det blir ikke bedre av det. Hold barna hjemme til de er friske og da kan en se at smitten avtar .
bambi på isen Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Her har de innført 48 timers regel i barnehagen, ungene får ikke komme i barnehagen før det har gått 48 timer siden siste spying, eller siste diare tømming!! Virker som foreldrene aksepterer det, for det har blitt bedre her syns jeg, men vet ikke om det bare er noe jeg syns da..... Er så dumt når foreldrene leverer ungene for tidlig i barnehagen, har hørt om folk som levert dem dagen etter hvis de har spydd om natta!!
Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg er faktisk ikke helt sikker fordi barna våres er så sjeldent syke (og nå blir de sikkert syk bare fordi jeg skriver det, hehe...). Har inntrykk av at omgangssyken går 2-4 ganger i året, men vi har ikke hatt denne på over 3 år, så er litt usikker. Ellers er det alltid noen snørrete unger i barnehagen og tidvis får vi beskjed om øyekatarr og slikt. Nå går det vannkopper og lus der (lus er jo ikke en sykdom da). I vår bhg vet jeg de har 48 timers regel, men har inntrykk av at mange foreldre ikke overholder denne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå