Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 For noen år siden fikk jeg påvist herpes type 1 nedentil. Har bare hatt to utbrudd på 4 år. Nå er jeg gravid og har oppdaget et par smertefulle blemmer på kjønnsleppene. Er det farlig for fosteret. Må jeg til legen?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Så vidt jeg vet er det ikke farlig i graviditeten, men det er farlig om du har ubrudd under fødselen. Da tror jeg du ofte blir forløst med keisersnitt. Snakk med legen om det på neste kontroll så får du sikkre svar.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Hei. Jeg vil bare si: Ta det helt med rooooo. Jeg har hatt herpes siden jeg var 17 år og er nå 34. Hadde en del plager med utbrudd første svangerskap og fikk forebyggende tbl-behandling før fødsel. Siden har jeg nesten ikke hatt utbrudd!! Har født et barn til etterpå uten behandling og nå planlegger jeg nr 3. Ikke stress. Kan være greit å dikustere neste geng du er med legen, planlegge gynekologundersøkelse når det nærmer seg termin for eksempel. Ellers er det ikke farlig for hverken deg eller barnet med utbrudd under svangerskapet. Bare vær litt obs før fødsel om du er mye plaget i svangerskapet. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 PUH... ble lettet nå. Er i uke 26, så det er fortsatt lenge til fødsel. Da får jeg heller plages litt de neste ukene. Tusen takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Det er ikke farlig under graviditet.. men du må få medisiner for å forhindre utbrudd fra noen uker før termin.. ellers blir det keisersnitt.. er dødelig for barnet.. nesten alle får herpesutbrudd i beg av sv.sk.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Om du har hatt herpes fra før du ble gravid, er det ikke farlig for fostret! Men om du har fått herpes mens du var gravid, kan det være dødelig for fostret! Råder deg til å ta kontakt med lege om sistenevnte er tilfellet! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå