Gå til innhold

NÅ er det nok...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg legger meg herved inn på gjesterommet frem til han begynner å snakke!!

Jeg er drita lei av at det aldri passer å snakke sammen om reelle ting. Alltid en unnskyldning, selvom vi har anledning! Hver gang jeg tar opp noe, f.eks at han aldri vasker klær og tar tre fulle skittentøyskurver stående med sine klær osv så passer det veeeldig dårlig. Han spør ALDRi hvordan mine dager er, og lurer på hvorfor jeg er så sliten (hjemme med baby) om dagen. Nei skal ikke legge ut detaljer, men han må for i svarte begynne å respektere og se meg. Jeg forventer at han stiller opp for meg like mye som jeg gjør for han, gi og ta, ikke bare ta og ta!

Svigermor spurte igår hva "tryllekuren" min er, for jeg har gått ned 20kg siden fødselen for 4mnd siden. Ligger nå 10kg under det jeg veide før graviditet, og stadig går jeg ned. Min samboer ser ingen ting, men jeg står i fare for å bli undervektig, skummelt når jeg ikke har skyld i det selv. Baby kombinert for mye husarbeid (hvor han kunne avlastet meg) gjør at jeg raser ned.

Så nå har jeg gitt beskjed, jeg ligger på gjesterommet til han summer seg til å ta en rolig og voksen prat om hvordan vi skal løse problemet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, høres ut som en lei situasjon. Men er veldig enig med deg. Han må begynne å stille opp og gjøre noe i hjemmet han også. Håper det ordner seg og at han skjønner alvoret. Lykke til!

Skrevet

Har dere mange barn, stort hus og mye ellers siden det er så mye husarbeide som må gjøres?

Skrevet

Om de tre skittentøyskurvene er fulle av HANS klær så ser jeg ikke problemet. Bare la dem stå til han vasker dem, da?

Jeg går ut fra at dere har et digert hus og mange barn siden du mener du har gått ned 20 kg pga for mye husarbeid? `Kanskje du skulle la være å gjøre så mye husarbeid?

Skrevet

Jeg skjønner problemet til HI ganske godt. Har heldigvis en mann som både vasker klær og rydder, og lager mat! Problemet med å rydde etter folk, uansett om man har tid eller ikke, er om det ikke blir satt pris på. Når det forventes og at det er en selvfølge. Jo, når jeg nå går hjemme så er det naturlig at jeg tar mer husarbeid. Alikevel forventer jeg faktisk at manen kan ta en tørn dersom jeg er ekstra sliten av en eller annen grunn. Det å ikke blir _sett_ er slitsomt i seg selv! At mannen til HI ikke ser at partneren er sliten, raser ned i vekt og faktisk kunne tenkt seg en hjelpende hånd, er skuffende! Selvfølgelig er det det!

Hadde sikkert hjulpet et tonn om han bare hadde satt seg ned og sagt hvor mye han setter pris på at hun gjør alt dette.

Skrevet

Behøver ikke å ha digert hus for å gå ned masse etter fødsel. Jeg gikk også ned 20 kg, 10 i forhold til hva jeg veide før graviditeten. Legen min var bekymret, mannen min ga f... . Hos meg var det nok en kombinasjn av amming, nattevåk og husarbeid som gjorde det. Han trente fire dager i uka, og løftet aldri en finger hjemme uten at jeg måtte mase. Året etter orket jeg ikke mer, og gikk fra ham.

Lykke til, jeg håper mannen din tar til vettet før det går så langt.

Skrevet

Går ikke en dag uten at det kommer et innlegg om hvor udugelig kona/samober er med mennene sine.

Skrevet

Jeg tror dere må lempe litt på renhetskravene deres jeg. Vi har et vanlig hus (189m2) med tre etasjer, og nok å gjøre ute og av oppussing. Hos oss går det i et bedagelig tempo. Ingen dør av at det ikke blir støvsugd på en uke, eller at badet ikke blir vasket på en uke.

Bli litt mindre nøye! Dritten kommer jo tilbake igjen med en gang uansett.

Jeg lurer virkelig på hvor stort hus dere har, og hvor mange unger du har i tillegg til babyen, for jeg jobber 100%, har en på 2 år og likevel klarer jeg husarbeidet uten å slite meg helt ut!

Skrevet

Hi hi hi Godt å høre det er flere som har gitt opp det perfekte hjem :-)

Skrevet

Pleier hun sette seg ned å si hvor mye hun setter pris på at han jobber og tjener penger hele dagene?

Skrevet

Hehe, nei det har jeg gitt opp for lenge siden :P

Skrevet

Jeg tror problemet her må ligge et annet sted enn i for mye husarbeid...

Avlaster han deg med barnet?

Kan det være at du har fått høyt stoffskifte etter fødselen?

Skrevet

Hvor mye husarbeid gjør du da? Vi har en normalt stor enebolig og 4 barn (en er en liten baby) og har det vanligvis både ryddig og rent her, men ikke striglet. Bruker da ikke mye tid på husarbeid pr dag likevel, og langt i fra nok til å rase ned i vekt 8desverre ;-)). Mest tid hos oss er matlaging (og rydding etter dette) og klesvask, og dette svir liksom ikke av masse kalorier. Du må enten være abnormalt nøye på vasken, og da skjønner jeg godt at han ikke orker å følge opp din stander, eller du overdriver veldig på innlegget ditt.

Ellers er jeg helt for at husarbeid skal deles, også når ene er hjemme i permisjon, men at det da er naturlig at den som er hjemme tar mesteparten. Jeg synes også at det er trist at han aldri spør om dine dager, det burde han gjøre, så føler veldig med deg der. Håper du får ham til å snakke slik at dere får løst opp i flokene. Lykke til :-)

Skrevet

..det å ikke bli sett og hørt fører også til mistrivsel, og ikke minst er det for mange tungt å gå hjemme med en liten. Forandringene + det å ikke føle seg verdsatt

(samme anonym som over)

Skrevet

Hvorfor skal hun det? Hun tjener sikkert penger hun også selvom hun er i permisjon.

Hun spør han sikkert også hvordan dagen hans har vært når han kommer hjem.

Skrevet

"Hun tjener sikkert penger hun også selvom hun er i permisjon."

Hun er jo den heldige som har fått ta ut permisjon slik at hun kan være hjemme og likevel få betalt. Er jo faktisk rimelig at hun skal yte litt ekstra på hjemmebane nnår hun har helt fri fra jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...