Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Mamma vil ta barna på 2 og 5 år med seg å kjøre på besøk når hun skal være barnevakt. Turen tar ca 45 min og veien er helt forferdelig. Har vert 2 dødsulykker der på kort tid. Dessuten har hun en kjørestil som vi reagerer på. Kjører ikke så fort, men har mange rare uvaner... Dette nekter jeg. Hun får rett og slett ikke lov! Samme i barnehagen, der har vi krysset på nei på spørsmål og de kan være med i privatbiler. Da kjører vi de heller selv! Er jeg for streng??? Samboeren min er foresten veldig enig med meg! Hva synst dere?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Om moren din er en spesielt dårlig sjåfør som har hatt ulykker før så kan jeg vel forstå at du er skeptisk til henne. Å nekte barnehagen å ta med barnet i bil synes jeg er hysterisk.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Nei jeg synes absolut ikke du er for streng!! Venter vårt første barn nå, og vi har allerede bestemt noen personer som ikke skal få ha med barnet vårt i bilen. Dette inkluderer barnets farfar som kjører veldig røkkete, sjangler sinnsykt og hater tuneller så da ligger han midt i veien samma søren om det kommer bil i møte. Er et par andre vi kjenner også som ikke skal ha barnet vårt i bilen. Dette er fordi de kjører fort og har kjørt ut et par ganger på grunn av dette. Fremmede kommer til å bli vurdert... Bedere å være hønemor, enn å gjøre en tabbe du aldri kan rette opp og som kommer til å endre livene deres for alltid.....
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Hun har bare noen ryggeulykker og kjørt borti speil til andre biler og sånne ting, ikke noen alvorlige. Men til og med jeg er nervøs når jeg sitter på med henne. Virker ikke alltid som hun har full kontroll om du skjønner. at hun gir gass og håper på det beste,,, Ja skjønner det høres hysterisk ut det med barnehagen, men vi vet ikke hvordan de kjører, men vi kryssa av på at vi kjører de selv hvis det blir aktuelt, for vi har muligheten til å ta oss fri til det. Har ikke skjedd enda i løpet av de 2 årene de har gått i bhg..... De tar alltid buss.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Ja er noen til som vi kjenner som ikke får kjøre med ungene. Ene broren min får heller ikke lov! Skjønner nesten ikke hvordan han har fått lappen... Ligger han midt i veien!!?? Er jo livsfarlig!! Skjønner at han ikke får kjøre med barnet deres da ja.... Jeg synst også det er bedre å være hønemor enn å angre på senere at du ikke fulgte magefølelsen din... HI
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 Mine barns oldemor får ikke ha med ungene i bil fordi hun rett og slett kjører for usikkert (er for gammel mener nå jeg), men jeg sitter heller ikke på i hennes bil selv. Det tør jeg ikke.. hun blir 80 neste år.. Ellers får sønnen min og datteren min være med barnehagene sine...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #9 Skrevet 20. oktober 2009 Tror de fleste bhgpersonaler kjører ganske forsiktig, spes. hvis dem har andre barn i bilen. Men som oftes så tar jo bhg buss da. Men jeg tror nok at alle er hønemor. Jeg føler at jeg er hønemor når det gjelder å la gutten leke ute alene. Eller går hjem til mormor alene, selv om hun bor rett rundt hjørnet. Og veien han går, kjører ikke bil, så det er helt trygt. Men er litt hønemor der.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #10 Skrevet 20. oktober 2009 Nei, du er ikke veldig hønemor, Jeg synes du er fornuftig, jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå