Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg er nyforlovet og vi har satt datoen to år frem i tid, slik at vi har mulighet til å spare opp til drømmebryllupet vårt og jenta vår er stor nok til å være brudepike. Men jeg er av typen som får vondt i magen av å bruke så mye penger på ÈN dag. Det er absolutt verd det, for skal jeg gifte meg så skal det være vår magiske dag. Jeg har sett på kjoler sammen med venninner i flere år, med drømmen om at han skal fri. Og nå har han fridd, og jeg klarer ikke se på kjoler lenger. Hver gang får jeg vondt i magen, det er så ille at jeg må løpe på do (ler litt for meg selv), for de er så dyr! Reagerer selvom jeg kun har sett på brukte. Ja dette var eksempelet om kjole, du kan tenke deg hvordan det er med alt det andre. Så jeg lurer, er det vanlig at familie sponser noe? Svigerfar er glad i å kaste inn litt penger, men jeg vil helst klare dette selv. Dilemma. Hvordan er det vanlig å finansiere bryllup? Vi kjenner noen som skal gifte seg til sommeren, og nettopp forlovet, hvordan greier de det som studenter med to barn? Kan noen lette samvittigheten min så jeg kan kose meg med forbredelsene??
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Forresten, vi har fast inntekt begge to, en helt grei lønn, så det er egentlig ikke det det står på. Det er bare fryktelig mye penger som går til èn dag, jeg er veldig glad i å vite at jeg har litt til overs, men nå skal alt inn på sparekonto til bryllup isteden, hva da ETTER bryllupet? Grøss... HI
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Etter bryllupet fortsetter du å spare, så fyller du greit opp kontoen igjen:)
Alyssa Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Vi fikk ca. 60.000,- til sammen av foreldrene våre, så betalte vi kanskje ca. 30.000,- selv. Hadde rundt 60 gjester. Hvor mye et bryllup koster har jo også med hva slags bryllup du ønsker. Vi laget blomsterdekorasjoner selv. Ellers droppet vi dessert og hadde isteden dessertkake som dessert/bryllupskake. En type bryllup jeg tror hadde vært kjempe fin er utebryllup en varm sommerdag med gamle syltetøyglass/Norgesglass med lys i som henger fra trærne, markblomster på bordet. Som mat går det an å grille. Må ikke være tradisjonell med 3 retters middag. Eventuelt kan dere ønske at bryllupsgaven er at alle tar med seg en rett. Som bryllupskake er det veldig søtt med cup cakes / muffins! Og de kan man jo lage selv eller få familie / venner til å lage. Mange muligheter. Kan få mange tips om du søker litt på nettet. Har dere en som kan ta bilder istedenfor å leie fotograf? Om du ønsker mer tradisjonelt bryllup kan du jo kutte litt på gjestelista, eventuelt er det bare å spørre foreldre om de kan hjelpe til og begynne å spare selv. Dere har jo litt tid på dere.
It's all about me Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Noen blir spones litt fra den ene parten, noen fra den andre og noen fra begge. Men mest vanlig er vel at brudeparret bekoster dette selv. Det er jo de som skal gifte seg, de som bestemmer hvordan bryllupet skal være og de som bestemmer når det skal være. Å forvente at foreldre sponser er direkte frekt og gammel avlegs skikk. Vil du ikke bruke mye penger på bryllupet deres så gjøre du ikke det. Da er det bare å ha en enklere versjon. Kjoler, lokale, mat, musikk og dekorasjoner er alt mulig å få for en billig penge hvis du ikke krever så mye. Vil du ha et stort bryllup får du punke ut deretter også.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Takk for svar og tips til hvordan det kan gjøres rimligere. Men vi har allerede funnet ut prisen, og hvor det skal være osv. Datoen er satt til våren, så noe sommer bryllup ute blir det ikke, og gjestelisten kan ikke kuttes ned da vi vil ha alle med på den store dagen vår. Så lurer på hvordan folk finansierer en slik dag Hvordan gikk dere frem for å få så mye penger av deres foreldre? Spurte dere eller sponset de uten å nøle? HI
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 Frokostquiz er best på tjukken; Jeg er helt enig, jeg synes det er frekt å spørre om penger. Og det er vi som inviterer til bryllup. Egenltig vil jeg sette datoen 10år frem i tid, slik at jeg VET jeg har penger nok til overs. Det er jo en mulighet og jeg tenker å ta det opp med min samboer. Et billig bryllup er ikke et bryllup jeg skal ha Jeg skal gifte meg èn gang, og da skal det være drømmebryllupet. Ingen fler som tenker som meg?? Er det sånn at alle som vil ha et "perfekt" bryllup har penger i banken å kan finansiere det uten problemer??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå