Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Gjestene der var jo en diskusjon verdt alene (er interiørdama en dibber?), men det jeg hang meg opp i var psykologens beskrivelse av menn og damer som en kommodeskuff hvor dama har èn stor skuff hvor alt er usortert oppi og står åpen hele tida, mens mannen er en kommode med flere skuffer og han åpner bare èn om gangen, og ting er sortert. Kjente meg veldig igjen på ènskuffsbeskrivelsen - jeg tenker på "alt" hele tiden og det er utrolig slitsomt. Hvordan begynne å sortere tingene mine og ha flere skuffer (og ikke alle åpne til enhver tid) - har du klart det (om du har samme tendenser som meg)?
Espoir Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg synes de damene var litt teite. Veldig opptatt av fasade. Jeg er nok også en sånn med alle skiffer åpne. Jeg synes et koselig hjem er et hjem der du ser folkene som bor der lever. Orker ikke å vannkjemme håret til sønnen min og ta på pene skjorter i hverdagen.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2009 Hun "avslappa" dama var jo ikke så verst da, men jeg syns fasadesama var tøff som stakk seg frem likevel. Jeg fikk jo helt noia da de viste filmen fra hennes "hverdag" (ja særlig - det er garantert finere der når tv er på besøk enn det er til vanlig) med sånn "englefilter" og salig musikk - nå får hun pes, tenkte jeg, hehe. Jeg er enig med deg - det skal synes at man lever der og ikke bare være som et bilde fra møbelkatalogen, selvom jeg selv (litt preget av jobben min som jeg er) ikke synes man skal skamme seg av å like å ha det pent rundt seg (seff innenfor økonomiske rammer, da). Om andre føler de kommer til kort fordi noen har det interiørbladaktig får stå for ens egen regning. Men bort fra digresjonen - "lære å sortere og lukke skuffene"-for-dummies - noen som har tips?
Espoir Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 ja, det var befriende med den avslappa familien. Jeg har dessverre ingen tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå