Gå til innhold

renner fra brystene?


guggu

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 26 og plutselig en kveld rant det blank væske ut av ene brystet. Når jeg klemmer kommer det noe få dråper gulhvit "melk". Den blanke væska har kommet flere ganger. Er det flere som har det slik? Og er det farlig å klemme ut (bare yderst lite alstå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har du nok kommet såvidt igang med melkeproduksjon. Hadde lignende med forrige svangerskap, men kun 1-2 uker før fødsel.

 

Det er ikke farlig å klemme ut litt melk. Det kan faktisk være helt greit å 'herde' brystvortene allerede nå,,, he he

 

Vær obs på å ikke bli kald rundt brystene/fra brystet mot underarmen. At melkeproduksjonen er igang betyr at du kan begynne å få brystbetennelse. Når melkeproduksjonen kom igang sist fikk jeg tips av jordmor om å begynne å bruke ullinnlegg, selv før nurket 'var ute'.

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 29 her, har rent i sikkert 4 uker nå... takk for tipset om å holde seg varm og bruke innlegg, hadde aldri tenkt tanken på at betennelse kunne oppstå før bebisen var ute!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd :-) Jeg fryser allerde veldig lett på brystene (har gort det i maaange måneder allerede) men at det kunne bli betennelse hadde jeg ingen aning om. Så nå blir det ullinnlegg.

 

Bra det ikke er farlig å klemme litt- blir litt fasinert at at det kommer melk ut (gøy at kroppen fungerer for å si det slik)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har faktisk lurt på akkurat det samme. Veldig kjekt å høre at flere har det slik, og at det er normalt;) Er i uke 27 og har litt blank væske som kommer. Må kjøpe ullinnlegg nå som det er begynt å bli kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...