Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg har en prematur født i uke 28, nå i uke 38 som naturlig nok liker å være tett inntil mamma. Jeg tenkte å finne et bæresjal som jeg kan ha henne i kengurustilling, men det er jo en jungel av bæresjal der ute, og jeg skjønner mindre jo mer jeg leter. Er det noen som har peiling på bæreanordninger og kan anbefale noe for oss? Takk! :-)
lille sprelle Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Hei! Vi har også prematur, men ikke så tidligfødt som din. Vi kjøpte rett og slett et elastisk sjal på babyshop. Har hørt at det var mer "fast" enn mange andre elastiske, hvilket betyr at man kan bruke det lengre. (det blir "slaskete" etterhvert som babyen blir tyngre....) Pass på å knyte strammere enn du tror. Er litt styr i starten, men øv med en bamse e.l., så slipper du å turne så mye med den lille. Både mannen min og jeg brukte det mye. Nå har vi en ergo og er fornøyd med den som nr.2 i bæring sammen med bæremeis (litt forskjellige formål) Lykke til! (sjekk også tettinntil.no for mer info om bæring)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2009 Takk for god info! Jeg prøvde ringslynge til førstemann, men det fungerte ikke (hun lå som en liten sint ostepop der nede stakkars). Vi brukte derimot ergoselen etterhvert, og den var kjempefin. Da tror jeg at vi skal se litt på elastisk sjal. Godt tips å prøve på en bamse først. Jeg synes det ser så styrete ut, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å holde babyen mens jeg knyter i vei, men øvelse gjør vel mester! Kan jeg spørre om hvor liten din baby var når du begynte å bruke sjal? Min er nå 2,5 kg, og det er vel greit å begynne da...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå