Baby Mai 08 Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Snuppa på 16 mnd har kastet opp flere ganger idag. det eneste jeg har i huset bortsett fra vann og melk ( som ikke hjelper v/oppkast...) er Pepsi Max. Skeptisk til og gi mtp tilsetningsstoffene...Et glass går vel bra? Hva hadde du gjort? Viktig at hun får i seg veske og vil ikke dra henne med meg på butikken sånn fomen hennes er nå
erteposen + 4 Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Melk er jo ikke heldig, og det beste er jo vann. Er det snakk om en gang hadde jeg gitt pepsi max om barnet liker det.
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Et glass skader ikke, men vet ikke om det hjelper, Har du noe som gammeldags som en flaske nyco i skatpet? Du kan lage til en glass av dette til henne, Det er en del salter i nyco som gjør at hun holder på vesken. Har du eplejuice kan du blande med dette, Jeg fikk høre av HS at jg kunne blande blå farris eller nyco med eplejuice. Har du blåbær i fryseren kan du koke en blåbærsuppe, avkjøle denne og gi til henne, skal hjelpe mot kvalme og diare. ( Eller blåbærsaft) God bedring.
Lillepromp blir storesøster Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Det er vel ingen problemer å gi pepsi hvis hun liker det? Det er kanskje mye kullsyre for en liten, men..? Et glass skader jo selvfølgelig ikke:)
HTC Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Gi vann, det er det beste. Ikke gi mat og heller ikke pepsi max. Jeg hadde en forferdelig runde med mine to barn og fikk beskjed fra legevakta at magen må få mest mulig ro og de bare må få tømt seg. Gi vann. Fortsetter hun å kaste opp i morgen kontakter du lege. Barn klarer seg fint uten mat ett par dager, men må få i seg væske. Drikker hun lite gjennom dagen i dag, men tar til seg mat og drikke i morgen, er alt bra. Tar hun ikke til seg drikke i dag og heller ikke i morgen, må du kontakte lege. God bedring.
Trollemor75 Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Det er coffein i Pepsi Max, vet ikke om det er så lurt å gi til et sykt barn (eller til et barn i det hele tatt). Siste gang jeg ble syk med oppkast, fikk jeg beskjed om at man ikke skulle ta brus i slike tilfeller, men skåne mage og tarm systemet mest mulig. Vann, evt. med Nycomed, eplejus blandet med vann, evt. meget tynn saft burde hjelpe. Klart, det viktigste er å få i henne væske, så om hun nekter å drikke vann, kan du alltdi gi henne litt Pepsi Max, men det inneholder som sagt mye rart. Lykke til, og god bedring til den lille!
h2lita Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 Pepsi max måå du ikke gi!! I tillegg til tilsetningsstoffene er det jo koffein i pepsi max! Koffein er vanndrivende, og de er jo det siste jenta di trenger nå! Gi vann. Selv om mye kommer opp, får hun i seg litt. Utvanna eplejuice er også bra. Målet er å få i henne mest mulig veske, sukker og salter. Ikke pepsi max!
Himmel og hav Skrevet 20. oktober 2009 #8 Skrevet 20. oktober 2009 Gi henne litt sukkervann, men dropp Pepsien.
Baby Mai 08 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 20. oktober 2009 TUSEN takk for masse gode svar. Har kun gitt vann foreløpig. Jammen godt jeg spurte dere før jeg vurderte gi pepsi max. Tusen takk igjen:-))
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 20. oktober 2009 #10 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg hadde heller gitt kokt, avkjølt vann. Dette virker bindende på magen. Søtstoffer skal jo ikke gis barn under 3 år, og mange av de, kan virke enda mere avførende. Dersom du har eple, kan du skrape litt forsiktig av med en skje (evt raspe) og gi henne en liten t-skje (eple virker bindende) eller kok små eplebiter ilitt (lite) vann, og gi henne saften. 1 t-skje hvert femte/tiende minutt omtrent.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 20. oktober 2009 #11 Skrevet 20. oktober 2009 ..ehem.. hun kaster kun opp ja, ser jeg nå.... da spiller det kanskje ikke så stor rolle om søtningsmiddel virker avførende God bedring til jenta di foresten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå