Gå til innhold

har dere fortsatt murringer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

sliter fortsatt med småmurringer i magen og det bekymrer meg litt.

har også spottet litt denne uka noe som ikke roer meg ned..

 

hvordan er det med dere andre? føler dere fortsatt innimellom at mensen er på veg?

er 13+6 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg hadde murringer frem til ca uke 8, og de startet igjen i uke 14/15. Nå er jeg 16 uker, og de siste 4 dagene har de sluppet taket litt. Begge legene jeg har vært hos, både fastlege og lege på tidlig UL har forklart at dette er helt normalt og kommer av at fosteret vokser, og livmoren da utvider seg. Smertene kommer visstnok av små blodårer som blir revet av i utvidelsesprosessen. Dette for å danne nye slik at det kan bli enda mer utvidet ettersom fosteret vokser. Var ikke noe å bekymre seg for mente de :o) Passer for så vidt godt at smertene startet igjen på det tidspunktet ettersom forsteret har vokst mye de ukene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg har hatt murringer omtrent fra jeg fikk vite at jeg var gravid. Ikke absolutt hele tiden, men kommet og gått, noen ganger er det nesten vært små stikkinger som nærmest har gjort litt vondt. Jeg liker det ikke, men legen min også har sagt at det er helt normalt.

 

Men hva er å ha spottet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det å ha spottet er at det kommer smått med blod fra skjeden, pleier ikke å være mere enn at man ser det når man tørker med papir..

 

har selv hatt murring stort sett hele tiden siden jeg ble graid.. men gikk bra det da, legen sa dette er normalt, så lenge det ikke blir større smerter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men da har jeg ikke spottet. Siden jeg har hatt de murringene/smertene så sjekker jeg papiret nesten hver gang jeg er på toalettet. Merker at jeg etter hvert er begynt å bli litt sløvere på det, noe som er litt deilg, betyr jo mest sannsynlig at jeg slapper litt mer av nå.

 

Var hos legen min idag og han sa det samme; at det er helt naturlig med disse murringene, og han mente det nesten var mer naturlig å ha dem enn å ikke ha dem.

 

Og hvis jeg har forstått ham riktig fra første kontrollen (?) så er det en stor forskjell på å da spotte og å ha blødninger, da det er noen som er mer sårbare der nede nå. Vi har visst mer blod i kroppen nå og spesielt der, slik at det ikke trenger å ha noe med selve graviditeten å gjøre. Men jeg tror at hadde jeg hatt det over en periode ville jeg nok tatt en telefon til legen, mest for å bare kunne få slappe litt lettere av igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt murringer hele veien og hadde de senest i stad. de er ikke der hele tiden men kommer og går. kjennes ut som litt svake menssmerter.

er 17+3 i dag og legen sa dette ver helt normalt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...