Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #1 Skrevet 20. oktober 2009 Hvordan er det hvis man har barn fra et tidligere forhold, er blitt gravid uten å være samboer med ny mann, og fløtter sammen med denne nye mannen like før fødselen? Vil man likevel få overgangsstønad i ett år slik som man gjør hvis man er enslig forsørger og finner seg ny samboer? Eller vil det at vi har et felles barn ilag, gjøre at overgangsstønaden forsvinner øyeblikkelig hvis vi flytter sammen? Håper på sikre svar, da dette er litt frustrerende
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Mener at os forsvinner da ja. Men er ikke skråsikker, ta en tlf til nav og spørr de;)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 Dersom en flytter sammen med ny mann, så beholder en stønadene i inntil 12 måneder HVIS en ikke gifter seg ELLER får barn før de 12 månedene er gått. (Eller om stønadstiden, de 3 årene, går ut før de 12 månedene, så mister en også overgangsstønaden når en skal). Så du mister stønadene den dagen barnet blir født, ja...... Da bor du jo med barnefar.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Ja, det var det jeg regnet med...men hvis vi flytter sammen før barnet blir født, så får jeg vel uansett beholde overgangsstønaden til barnet blir født?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #5 Skrevet 20. oktober 2009 Nei, da mister du overgangsstønaden. Det gjorde jeg i samme tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2009 #7 Skrevet 20. oktober 2009 Takk for all hjelp, det var godt å få det avklart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå