Gå til innhold

Hvem eier et domenenavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og arbeidsgiveren min hadde en avtale om at jeg skulle lage hjemmeside for bedriften i arbeidstiden. Jeg opprettet domenenavn som arbeidsgiveren ville ha. Det er registrert i navnet til bedriften, og eieren av bedriften er satt opp som kontaktperson. Men pga mye rot fra arbeidsgivers side endte det opp med at jeg brukte mitt private visakort til å betale for navnet. Ingen svimlende sum eller noe slikt. Pengene ble aldri tatt ut av kontantkassen.

I forbindelse med at jeg skal slutte i bedriften kom jeg jo på dette. Og lurer på om noen vet hvem som egentlig eier domenenavnet? Jeg kommer jo selvsagt til og gi bedriften domenenavnet mot at jeg får tilbake pengene jeg betalte da navnet ble opprettet.

Men rent juridisk, hvem eier det egentlig? Kom til og tenke på dette, og lurre¨på om noen vet? Dette kunne vel kanskje ha blitt "advokatmat" om jeg hadde vært vrang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kommer vel strengt talt an på hvilke avtaler som ble gjort. Hvilke forventninger som er rimelig å anta at partene hadde.

Bill Gates tok med seg sitt arbeid da han sluttet... hihi Jeg vil nok tro at du kanskje hadde vunnet saken hvis det hadde kommet til hardt mot hardt. Rett og slett fordi du betalte for den, ikke fordi du utviklet den.

Skrevet

At din arbeidsgiver skylder deg penger er EN ting, men så lenge domenet er registert på bedriften er det den som eier det. Men du burde kreve pengene dine tilbake.

Skrevet

Så lenge domene er registrert på firma og en kontakt person i det firma så er domene helt og fullt firma sitt domenenavn.

Du er bare dum som i det hele tatt har lagt ut for domenenavnet. De kan fint la være å betale deg tilbake og alikevel beholde sitt domenenavn.

Så en advokat hadde ikke engang rørt denne saken fra din side iallfall for her har du ingen rettigheter i det hele tatt.

Anbefaler deg bare å spørre om å få igjen de pengene du har lagt ut og bli ferdig med saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...