Gå til innhold

Tips til å overtale gubben til barn nr 3...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 skjønne barn på 3 og 5 år men ønsker meg så veldig en til... Men det gjør ikke min kjære... Trenger derfor noen gode tips til å overtale han...

Noen som kan hjelpe meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner to stk som har fått overtalt mannen til nr tre ved hjelp av følgende argument:

"du kommer ALDRI til å angre på å få nummer tre, men jeg vil ALLTID savne det tredje barnet jeg ønsket meg så veldig..."

;-)

litt sleipt? kanskje det, men det er jo sant!!! lykke til, håper han ombestemmer seg!

Skrevet

Hehe, det var det beste argumentet jeg har sett! Å det er så åpenlyst sleipt at det ikke gjør noe og VELDIG sant!

Tusen takk for tipset, satt og funderte på dette selv! :)

Skrevet

hehe - jeg slo en spøk om at jeg var gravid da jeg skulle ta opp emnet. han hadde da tidligere været veldig negativ.

Svaret jeg fikk da va: er du sikker - stille stund - så: Men det blir nå koselig og me en baby i huset igjen. måtte jo være snar å si at jeg bare tulla, men at jeg ønsekt meg en till. nå er nr 3 på vei jan 10;)

Men kanskje ikke rette måten for deg da;)

Skrevet

Jeg synes det lønner seg at dere er ENIGE jeg da..

Skrevet

jo det er best å være enig. men jeg synes jo det beste er når mennene er enige med oss damer ;-)

fra spøk til alvor, vi må jo ha lov til å forsøke å overtale dem vel? vi kan jo ikke bare legge inn årene og sukke og si OK det får bli med de to vi har da, sippesippe...nei, mender må ofte ha litt tid på seg, og vi må av og til være litt slue og lure, men å gi seg uten kamp synes jeg også blir helt feil. :)

men jeg er sams i at man bør være helt enige, og ikke "lure" til seg en baby!!!

på den andre siden kan man jo også si til mannen at "jeg har sluttet på pillen/tatt ut spiralen, så hvis du mener alvor om å ikke ville ha nr tre så er prevensjonsdelen DITT ansvar heretter." hvorfor skal det bare ligge på oss damer? ;-) tenker det hadde blitt mange baby nr tre hvis det var mennene som måtte stå for kondomer el.l....hihihhi

Skrevet

Ville aldri lurt mannen min med å surve med prevangsjon og slikt. Skal vi ha barn må vi begge ha lyst, er redd vi ikke har blitt 2 om jobben hviss jeg hadde drevet med slik lureri.

Men det viste seg da jeg slo spøken at han kunne tenkt seg flere - når tanken først var der. Så ble kjapt litt prøving og spiren satt på første. så heldige var vi.

Skrevet

Takk for svar ;o)

Maser nok litt på han om dagen... Har en herlig nevø på 9 mnd og skal bli tante igjen i mai... Blir jo babysyk av slikt...

Har 2 jenter og prøver å lokke han med at "NÅ kommer gutten" (selv om jeg innest inne har en følelse at nr 3 også vil bli jente...)

Lure han er helt uaktuelt. Har såpass respekt. Man skal være 2. Kan bare tenkes at han trenger et lite (eller rimelig stort) dytt i riktig retning... hehe...

Prevensjon ja... Har hormonspiral... Som jo er sikrest av all prevensjon... Men skal til legen nå før jul og ta ny celleprøve, så da tror jeg at jeg ber legen fjerne spiralen. Så får han hoppe av i svingen om han ikke vil ha flere...

OM jeg er tålmodig nok så gir han kanskje etter... Men akkurat nå om dagen er vi midt i totalrestaurering av huset vår, så vi bor rimelig intimt i en kjellerleil... Og med det tempoet vi har om dagen så skjønner jeg jo at han blir litt lei, for ungene er jo rundt oss hele tiden og er litt masete pga bo-situasjonen... Men det hadde passet så bra å bli gravid nå... Hadde bursdag i går og da gubben spurte hva jeg ønska meg så sa jeg jo selvfølgelig "en baby"... Og det er nok det jeg kommer til å ønske meg til jul også... Den som venter på noe godt.......

Bare en liten utblåsning... Godt å få det ut bare ;o)

Ha en riktig god natt alle sammen!!

Skrevet

ja lureri holder vi oss for god til, og bra er det! :) sånt no hører hjemme på ricki lake og jerry springer og sånt, hihi. men jeg ønsker deg lykke til med overtalelsen!!! :) håper det blir en fin liten positiv test i julegave... ;-)

Skrevet

Her også ville mannen bare to barn, maste på han litt i begynnelsen..

Men så gav jeg opp og snakket ikke mer om det...

Men en dag kom han til meg og sa: " Visst du vil ha ett barn til, la oss sette igang og prøve"... Da ble jeg kjempe glad...

Og nå venter vi utrolig nok nr 4, han snakket om abort denne gangen..

Men etter å vært på UL i uke 12, så er det han som er mest engasjert når det gjelder å få baby gitt... Han triller på tom barnevogn inne i huset, snakker om navn osv...

Så han sjokkerer meg :):)

Nå sier han bare: " Ett barn fra eller til, hva gjør vel det kjære"

Skrevet

Glemte og si at nr 4 var ikke planlagt, men veldig velkommen fra begges side nå.. så nå gleder vi oss sammen til å få barn nr 4....

Skrevet

Å gi uttrykk for over lenger tid at ein ynskjer eitt barn til trur eg hjelp i dei fleste tilfelle.

Vi ingikk eit slags kompromiss: vi drar heile familien til utlandet i 6 mnd medan eg er i permisjon så skal han jobbe der som del av post doc stilling. Det hadde blitt veldig vanskeleg å få til med berre ei inntekt (eller ordna med jobb begge to).

No er han veldig gira og gler seg stort til at magen kjem fram, han er sikker på at eg er gravid sjølv om eg ikkje har tatt testen endå...Og snakkar masse med dei to jentene våre om ein eventuelt lillesøster/lillebror. Herleg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...