therese_23 Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 jeg har termin om 11 dager....har ei jente fra før på 3 som har hatt influensa nå,å nå har jeg også blitt syk.... ble testa for svine influensa for noen mnd siden å det va negativt... er litt forvirra over dette styret for å være ærlig...hehe
b_a_b_y_ Skrevet 20. oktober 2009 #2 Skrevet 20. oktober 2009 Forhør deg med legen i forhold til om det er risikofylt å vaksinere seg så tett opp mot fødselen. Det syns jeg du skal gjøre samtidig som du tester deg for influensaen igjen ettersom du nå er syk. Mener ABSOLUTT du skal vaksinere deg! Liker det ikke jeg heller, men skal gjøre det, tror det er mye værre å får svineinfluensa i gravid tilstand!
YoMomma Skrevet 20. oktober 2009 #3 Skrevet 20. oktober 2009 De vil vel ikke vaksinere noen som er syke fra før? Da har vel immunforsvaret nok å jobbe med som det er?
b_a_b_y_ Skrevet 20. oktober 2009 #4 Skrevet 20. oktober 2009 Det har du nok rett i, men hun blir jo kanskje frisk før hun føder da, så da kan det være greit å vurdere å ta den da!
therese_23 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2009 ja det er jo akkurat det jeg vil unngå..å ligge med feber å føde for det kan jeg ikke se for meg at er så veldig behagelig..hehe må dra med jenta mi i mprgen til legen for hun har astma å bli ikke frisk....mulig hun evt må få den da :S men jeg testa som sagt for noen mnd siden...å da sa legen at har man først blitt syk me influensa el evt svineinfluensa og ikke blir behandlet innen 48 timer,er ikke vaksinen noe hjelp i..
_Løvemamma_ Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Du får ikke vaksinen etter at du har blitt syk, det virker bare mot sin hensikt. Og er det svineinfluensa du har nå så får du den jo ikke igjen senere, for da har kroppen utviklet antistoffer mot den. Men be legen teste deg for å se om det faktisk er den influensaen du har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå