Gå til innhold

julegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bruker å gi for ca,100 kr til barna til noen venner av oss. Samt for kr,150 til neiser/nevøer. En får ikke så mye skikkelige gaver til den prisen,men vi kan ikke gi for mer. Vil det være rart å gi penger i en konvolutt eller et gavekort istedenfor noen billige elker? Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vurderer å gjøre det samme selv til neste år. har ikke den beste økonomien. og vil helst prioritere både tid og penger på de som står meg nermest. tenker det også vil være kjekkere for de litt større barna få litt penger de enten kan spare opp eller bruke på noe de virkelig ønsker seg, heller enn å få noe som etter kort tid blir glemt bort eller havner i søpla!

Skrevet

Ja,her ønsker barna seg Nintendo,og da er det fint med noen penger under juletreet. Det er fint flere tenker og har det likedan. Jeg får så altfor ofte inntrykk av at det er mange med veldig god råd her inne.

Skrevet

Synes gavekort eller penger er kjempefint å få jeg! Eldste her som var 6, nesten 7, i jula i fjor ble kjempeglad for gavekort på klær! Han er ikke særlig glad i shopping ellers men nå fikk han jo ta seg ut klær selv! Stor stas! Og på f.eks H&M så får du faktisk et par fine ting for 150 kr. :)

Skrevet

Dere får fine gaver til den prisen. Bøker, utkledningstøy, teatersminke, puslespill, tegnesaker, votter, kinobiletter osv.

Det går selvfølgelig ann å gi penger men jeg synes det er stusselige gaver som vitner om at giveren egentlig ikke bryr seg.

Skrevet

Gavekort/penger til barn synes jeg er kjipt, såfremst de ikke har spesielle ønsker om dette.

Som ei over her skriver så får du fine bøker, tegnesaker, perler ++ for den summen- Det er i alle fall ting som vi her i huset aldri får nok av:)

Skrevet

Vi gir ikke for så mye i gaver til familie utover de som bor i dette huset. Prøver å bli ferdige med de "vansklige" tidlig. Og jeg romstrer i restekasser og salg i smykkebutikker hele året. Og jeg har kommet over mye billig og fint. Det er så mange jenter i min familie, og smykker er noe de alltid har ønsket seg. Så har vært heldig i finne kjempefine øredobber til 40kr i sølv osv.

Har til og med fått mannen min til å begynne å stoppe og titte når han ser skilt eller slike kasser med mye rart. Mamma kom over en restekasse i sommer med Hadeland blånisser og noe annet julepynt i. Alt kostet 10kr, så hun kjøpte alt i kassen så der har jeg mange gaver å gi bort. Blånissene kostet egentlig 298kr så de er ikke bare noe billig skrap.

Jeg fikk alltid penger av mine besteforeldre. En sjokolade og penger med strikk på sjokoladen. En helt grei gave, men har nå alltid syntes at penger er en ekstremt kjedelig gave. Så jeg var vel ganske liten da jeg sa ifra at smykker, sokker og strikk kan jeg aldri få nok av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...