Gå til innhold

Kan jeg spise sushi eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige gang fikk jeg for meg at jeg ikke kunne spise sushi så jeg avstod, selv om jeg hadde skikkelig cravings på det hele svangerskapet! Nå er jeg 8+3 og lysten på sushi har begynt å melde seg igjen, men nå har jeg forstått det slik at jeg kan spise det likevel? Eller? Noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvertfall ifølge matportalen.no! Jeg spiser sushi til den store gullmedaljen, og når jeg lager det hjemme, så fryser jeg laksen først!

Jeg holdt meg også langt unna sushi i forrige svangerskap!

Skrevet

Åh, deilig :o) Da skal jeg sjekke litt på matportalen. Takk for svar :o)

Skrevet

Kos deg med sushi du, men hold deg unna tunfisk og kamskjell :)

For å være på sikre siden i dette svangerskapet (har vært pysete pga at jeg har mistet 3 på rad før dette,- dog ikke grunnet hva jeg har spist da) har jeg spist makier med kokt scampi og grillet laks etc, har ikke tatt noen sjanser. Men matportalen har friskmeldt sushi, så jeg kunne sikkert ha spist alt, igjen bortsett fra tunfisk og kamskjell pga miljøgifter. Enjoy :)

Skrevet

I følge folkehelseinstituttet er det helt trygt for gravide å spise sushi (i norge), så lenge man holde seg unna tunfisk. Det er fordi man bruker store tunfisker når man skal bruke de ferske, og de inneholder ganske mye tungmetall. (De små tunfiskene, som blir brukt i hermetikk, er helt trygge)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...