Gå til innhold

Hva er dere sykemeldt for egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger merke til at veldig mange er sykemeldt i svangerskapet. Dømmer ingen og alle har sine grunner, men blir nysgjerrig på akkurat hva som gjør at noen må sykemeldes.. Er det bekkenløsning mange sliter med eller er det andre ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg er sykemeldt for første gang i løpet av svangerskapet fra i dag av. Har slitt endel med hodepine de siste ukene, så legen ville jeg skulle roe ned tempoet og se om den ble roligere om jeg var hjemme hele dagen. Er 16+5 på vei, og jobber fulltid i barnehage. Stressende hverdag og mye opp og ned i løpet av en dag, som ikke er godt for en hodepine. Skal være sykemeldt til 6 november før det blir vurdert videre hvordan fremtiden blir...

Skrevet

Er veldig trøtt og sliten, og har problemer med stoffskiftet. Derfor 40% sykemeldt, og har fått en bedre hverdag.

Skrevet

Sykmeldt på grunn av lavt blodtrykk akkurat nå. Antakelig derfor jeg er så kvalm også. Har vært sykmeldt 20% pga kvalme.

Skrevet

Huff, misunner dere ikke dette. Er heldig å være i form jeg. Litt mindre energi kanskje og litt hodepine av og til, men ikke noe jeg klager veldig over. Er i tillegg student så leser mest hjemme og tar dagen med ro egentlig så er heldig sånn sett:)

Skrevet

Studenttilværelsen husker jeg som en rolig tid jeg ihvertfall (unntatt helgene)..:) Er glad jeg har 50% sykemelding i 4 uker totalt, hodepine, svimmel og kvalme passet ikke å sitte på fulltidsjobb med. Gå på diverse kundemøter der man holder på å sovne i bilen eller på møtet er heller ikke noe gøy...

Skrevet

13+6 i dag og sykemeldt på andre uken nå. Hovedsaklig er jeg sykemeldt pga blødninger som har forverret seg ved stress.

Håper å være tilbake i arbeid neste uke igjen, men usikker da jeg fikk antydninger om at jeg burde ta det helt med ro enda en stund fremover da jeg var på ul. Jeg liker jobben min, jeg savner kollegaene litt og jeg vet at arbeidsmengden ikke blir mindre av å være borte. Håper i det minste at jeg kan jobbe litt hjemmefra om ikke annet snart. Syntes ikke det er noe å trakte etter å være sykemeldt, men man vil selvfølgelig ta hensyn til den lille babyen også (og seg selv...)

Skrevet

Er sykemeldt resten av svangerskapet pga en nyre som ikke virker som den skal. (21+3 nå)

Har fått lagt inn en stent fra nyra og ned til blæra nå som jeg skal gå med fram til bebisn er født, men gud hvor ille smerter :(

Skrevet

Er 50% sykemeldt pga en omfattende ryggoperasjon tidligere... har muskulære smerter/kramper... blei sykemeldt når jeg var ca 19 uker... er nå 21 uker på vei.. Humøret har steget betraktelig etter at stillingen blei redusert:):) Like vondt, men er ikke sengeliggende etter endt arbeidsdag ihvertfall:)

Skrevet

Jeg er 16+4 og har fått bekkenløsning,er sykemeldt nå på 2uka,skal til legen igjenn på torsdag. Jeg jobber på sfo og i hjemmesykepleien og har tilsammen nesten fullstilling og de jobbene er detsverre ikke bra når man har bekkenløsning:-(

Skrevet

Ble 50 % sykemeldt fra da jeg var 11 uker. Har en veldig tung jobb med gåing hele dagen og tunge løft, hadde null energi nå rjeg kom hjem, sovnet på sofaen og kunne sove til dagen etter. Med en liten en på 4 år funket det ikke.

Så sykemeldt fordi jeg var for sliten og trøtt til å takle hverdagen med 8 timers arb.dag.

Nå jobber jeg 4 timer hver dag, og det er kjempe deilig!

Håper å kunne fortsette slik ut svangerskapet. På jobben min har mine gravide forgjengere blitt 50% sykemeldt etter 3 mnd, så 100% etter 5 mnd. Selv håper og tror jeg at om jeg får fortsette med mine 4 timer hver dag, så klarer jeg å holde ut til hvertfall mnd 7.

Skrevet

Ganske lik grunn som Timothy`s moster.

Masse gåing og ståing. Ingen løft da.

Men en hel arbeidsdag ble for tøff med 4 små å skulle måtte stelle for hjemme.

Null energi og sovnet på sofaen så fort middagen var servert. Orket ikke å sitte til bords en gang. Ofte sluttet arbeidsdagen med hodepine. plukke opp 4 barn. = forferdelig.

Klarer jeg ikke arbeidsoppgavene hjemme var det ikke noen alternativ for meg. Legen var helt enig. Mitt alternativ var å si opp jobben.

Det er ikke mulig for meg å jobbe redusert arbeidsdag heller, for jobben sin del...

Da jeg var student gikk det så mye bedre. Klarte fint å takle 3 barn + studier ja! Sove mellom skole og barnehage henting, og studielesing på kveldene. Gikk SÅ mye bedre...

Skrevet

Er 100% sykemeldt hovedsaklig pga bekkenplager, men skulle uansett hatt redusert arb.stilling fra uke 20 pga risikosvangerskap.

Skrevet

Er 25 uker på vei og jeg er sykemeldt pga bekkenløsning. Ville ikke sykemelde meg, så prøvde først 50% , så aktiv. Men det funka ikke verken for arb.giver eller for meg. Jobber på småbarnsavd i bhg.

De prøvde å tilrettelegge så godt de kunne på jobben, men det hjalp heller ikke. Så legen sykemeldte meg 100%.

Skrevet

Sykemeldt pga veldig høyt blodtrykk.. fikk det under sist svangerskap også, men da mye senere :(

Skrevet

hei. jeg er sykemeldt 70% nå. har vært sykemeldt 100% siden jeg ble gravid. dette pga at ryggen slo seg helt vrang med engang å at jeg har hatt ondt får å gå. Legen sier at det er nerver i klem å det vil bli bra etter fødsel. :) jobber på butikk så har ingen mulighet til å sitte/ligge på jobb.. :P

Skrevet

Jeg er sykemeldt pga bekkenløsning og hyperemisis.=/ Men jeg skal prøve meg på jobb igjen 1 november=) og jeg gleder meg som en liten unge!!

Skrevet

Jeg er 23 uker på vei i dag,har vært 100% sykmeldt i en uke pga bekkenløsning,skal tilbake neste fredag på ny vurdering. håper på aktiv sykmelding:-)

Skrevet

Jeg er ikke direkte sykemeldt, jeg får tilrettelagt arbeidsplassen min ved at jeg jobber 20 % ca. en vakt i uken.. og får svangerskapspenger for resten av det jeg ikke jobber...

Grunnen er at jeg jobber i hjemmesykepleien, det er tunge lister og tunge pasienter, og få mennesker på jobb.. Å det blir vanskeligere å tilrettelegge slikt at jeg kan være på jobb 50% som vanlig..

I tillegg skal jeg ikke stresse, pga jeg har mistet 2 ganger før hvor det har vært mye stress inne i bilde, og jeg har en rygg jeg må være forsiktig med.. Klarte å ødelegge den litt på en vakt jeg var på... =)

Skrevet

Jeg er i uke 26, og er 50% sykemeldt pga bekkenproblemer, migrene og svimmelhet.

Tipper jeg holder ut november, så blir det nok full sykemelding deretter, jo tyngre jeg blir, jo værre er det.

Skrevet

26 uker på vei. Forhøyet blodtrykk i tillegg til protein i urin... Kan være begynnende svangerskapsforgiftning, så jeg har fått streng beskjed om å holde meg i ro.... Legen befaler...

Skrevet

24 uker på vei. Har vært 50 % sykemeldt siden uke 16 pga depresjon og stress. Har vært plaget med depresjon før, og dette har blitt mye bedre nå som jeg kan hente meg inn de dagene jeg er hjemme.

Ellers så har jeg mye hodepine som kommer pga stresset hverdag med jobb med små barn.

Skrevet

Jeg er 21+5 idag, sykemeldt 20%. Har en rolig jobb, men sliter med plager i bekken, og derav søvn som fører med seg kvalme...

Skal ikke være greit... :)

Men er igrunn veldig fornøyd, sist gikk jeg sykemeldt 100% nesten hele svangerskapet pga hypermesis - ekstrem svangerskapskvalme.

Så om det ikke blir verre enn det her skal jeg ikke klage. :)

Skrevet

Er sykmeldt pga stress og at jeg "møtte veggen" for en tid tilbake. Så du kan si at jeg er sykmeldt av psykiske årsaker, nå mens jeg går gravid. Har en liten en fra før og gikk sykmeldt i store deler av forrige svangerskap også. Det har fungert veldig bra for meg. Bank i bordet, har ingen fysiske plager i svangerskapet. Nå bruker jeg dagene til å "ruge" og gjøre lysbetonte ting. Jeg gjør så godt jeg kan for å ta vare på helsa mi. Det er ikke lett og heller ikke stuerent å gå sykmeldt virker det som. Men bak enhver person finnes en historie:-)

Skrevet

hei, Jeg er sykmeldt pga bekkenløsning, jobber 50%, altså halve dager. skal prøve dette frem til november, men ser for meg at det snart blir 100%.. jobber i barnehage, så blir noen løft i løpet av dagen. gruer med egentlig til å gå hjemme om dagene, tror dagene blir veeeeldig lange :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...