Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! jeg kan få en skinnpose etter mannen min var liten. den er langhåret med kordfløyel utenpå.. men den er jo da 28 år gammel, ble så i tvil om jeg ville ha den eller ikke..

Hva synes dere? å vet noen hvordan jeg får den ren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vognposen knøttet i magen skal bruke, og som storebror brukte da han var baby blir 30 år nå... Den har lammeull inni og orange cord utenpå. Fikk den renset før vi brukte den til storebror, nå ha vi bare luftet den godt.

Er super fornøyd med denne vognposen.

Skrevet

Har en gammel pose og, varm og god og så fin :)

Tok den i vaskemaskinen på ullprogram og milo ,hang den opp til tørk,og det gikk kjempe fint.men vet ikke helt hvordan det er med cord da.hmm.

Kanksje noen andre har bedre svar,evt ringe en barneutstyrsbrutikk og spørre om de har noen råd? :)

Skrevet

forresten så tror jeg det er cord denne har utvendig og.er ihvertfall ull inni..Tok en sjangs og det gikk fint,og har vasket den flere ganger.

Skrevet

så supert! jeg var liksom litt betenkt siden den er såpass gammel, men den ser veldig fin ut å "løer" ikke noe.. hmm.. da blir det nok sikkert skinnpose ja!

Skrevet

ja, tror de fleste slike gamle har kord utenpå.. iallefall de jeg har sett.. kord er liksom litt grovt,rillete stoff..

Skrevet

Har maken her, som jeg og lillesøster har brukt.(31 år gammel nå) Mørk blå kordfløyel utenpå og tykk ull inni. Brukte den til jenta vår hele første vinteren(født i slutten av nov.), hun var alltid varm og fin, hadde ikke engang på henne sokker, hun lå stortsett i body og joggebukse bare. Skal definitivt bruke posen til lillesøster som kommer om 3 mnd!

Rensa den på renseri før jeg tok den i bruk til første frøkna, da. Ville ikke vaske den hjemme i vaskemaskinen.

Skrevet

Jeg har en gammel saueskinnspose som er 30 år gammel. Den er blitt luftet og vasket når det er blitt skitten, men ellers lite vasket. ull skal visst være selvrensende også.

Skrevet

Ja, det er nok selvrensende.. men jeg tenker litt at etter 28 år er det sikkert greit å få den vasket/renset iallefall før jeg tar den i bruk, jeg skal ringe renseriet i morgen å høre, noen som husker hva det kostet,sånn ca..?

Skrevet

Jeg har brukt saueskinnposen jeg hadde som baby, til begge mine og skal bruke den igjen. Den er 26 år gammel. Jeg leverte den inn til rens før vi fikk vår 1. og renset den igjen etter at 2.mann var ferdig med den. Synes det er utrolig koselig å bruke den igjen:)

Skrevet

Den vi brukte til lillegutt er vel 40 år gammel, alle i familien har brukt den, søsken, fettere og kusiner:) Tante fikk den renset før jeg fikk den, og så var det bare å ta den i bruk:) Vil nok valgt rens fremfor å gjøre noe selv med den hjemme, dumt hvis man gjøre noe galt og ødelegger ett "arvestykke";)

Skrevet

åå så bra at flere her bruker gamle skinnposer. De virker så lune og koselige! Ja, jeg tror nok jeg satser på å få den renset, blir spennende å prøve den!

Skrevet

Det er jo helt fantastisk at de holder så lenge! ordentlig kvalitet må være da..

Skrevet

Den vi skal bruke er 33 år og ble kjøpt til min bror. Den er nå nyrenset og gullegod:) Svigerinnen min bruker på min lille nevø en etter sin mann. Synes de er veldig "retrokule" med cordfløyel og ull. Varme er de også:) Samtidig sparer en 2000 kr på å slippe å kjøpe voksi eller annen pose:)

Skrevet

Jeg har en pose som er 40 år. Mamma renset den før jeg fikk den og den har fungert kjempefint. Nå har eldstemann vokst ut av den, men neste som kommer i desember skal få bruke den. Synes den er kjempefin med blå cordfløyel utenpå og ull inni. Moro å bruke noe som både brødrene mine og jeg har brukt. De blir jo ikke utslitte for stort sett så blir de jo veldig pent brukt.

Skrevet

Posen vi brukte til gutten vår på to år hadde farfaren hans brukt da han var liten, så den er vel ca 50 år gammel;) Renset den og vips var den i stand til å brukes hele første vinteren:) Skal bruke den igjen nå når nygutten vår kommer:) Som sagt over, de blir jo veldig pent brukt. Er jo ikke så stor og lang, så den passer jo bare til babyer og de ligger nå stort sett ganske stille og uten sko osv;)

Skrevet

så koselig å se at det er så mange som bruker slikt, jeg har fått en av mamma som er fra ho var liten ca 50 gammel.. hun skiftet trekk når hun brukte den til min storebror i mørkeblå cordfløyel.. må si at det er noe av det fineste jeg ser..:)

Skrevet

hei:)

JA det anbefaler jeg att du bruker!! Disse gamle er helt supre - varm,romslig og god. Vi har en i familien som sikker 15 barn har brukt. Har vært levert på renseri innimellom. brukte den på nr 1 og 2 - og jammen skal den brukes på nr 3 og!! Vår er også med lang ull og rød cord utenpå. kjøpt for 52år siden :)

Skrevet

Vi skal og bruke en gammel skinnpose til neste baby :) Er usikker på hvor gammel den er, eventuelt hvor mange som har brukt den. Men den har brunt fløyel utenpå og har et litt "gammelt" preg over seg. Er vel lurt å få renset den først.

Skrevet

Vi har to slike. Men den eldse er penest (neste 60 år gammel). Den har mørk blå cordfløyel utenpå, langhåret på kanten og korthåret oppi:) Har gledet meg til å bruke denne siden jeg var liten. Har en skinnpose etter samboer var liten også.. men vil heller ha den vi har hatt i familien. Har kun luftet posen for farmor sa den var renset etter forrige som har brukt den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...