Calexico Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Har blitt forkjøla:( Har fått feber også. Skal man ta paracept som febernedsettende? Evt ved hvor høy feber? Bør jeg gå til lege i morgen? Veit ikke hvordan jeg forholder meg til å være syk når jeg er gravid.. hehe. Vil jo ikke være helt fanatisk eller..
mamma og my Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Paracet går fint an å bruke. Er usikker på hvor høy feber som er greit, men den bør vel ikke bli kjempehøy. ellers er det viktig å avkjøle seg, drikke mye og de tingene der. Dersom du er usikker er det jo bare å ta en liten telefon til legevakten.
Calexico Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2009 Takk for svar! Drikker masse vann og skal ta paracet før jeg legger meg. Håper jeg er feberfri når jeg våkner i morgen:)
You can call me Dårris Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Det er vel feber over lang tid som er farlig for barnet. Det anbefales da å ta Paracet, ikke ibux, bare for å ha sagt det:) Har du 38 så er det nok ikke så farlig, men 39+ så ville jeg nok tatt en pille. Uansett så er det alltid lurt å ringe lege om du er usikker. Husk at det er svært få her inne som faktisk kan stille diagnose på det (meg selv inkludert) hadde jeg vært deg, så hadde jeg sett an natten, tatt paracet om feberen er/blir høy og ringt legen i morgen om du ikke er fin igjen til det. God bedring da:)
ladylennie Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 Voksendose av paracet er 1000mg, dvs to tabletter. Min fastlege fortalte at bare en tablett er barnedose og det er nesten ikke vits å ta det har så liten effekt. Man burde ikke ta flere enn 8 tabletter i et døgn, men innenfor dette er det trygt å bruke i svangerskapet.
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 20. oktober 2009 #6 Skrevet 20. oktober 2009 Det er ikke vist noen skadelig effekt på fosteret ved bruk av paracet eller panodil... syntes ikke paracet funket så bra, så prøvde 1 tabl panodil før jeg la meg... det hjalp masse.. God bedring!
Calexico Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. oktober 2009 Takk:) Tok paracept igår og idag.. Fremdeles feber, så funker ikke veldig. Skal teste ut panodil hvis det ikke gir seg snart. Var hos legen i dag, de testet for svineinfluensa, men får ikke svar før på fredag. Fikk tamiflu i tilfelle jeg blir verre da. Men jeg tror det bare er en sterk forkjølelse. Issj, jeg vil bli frisk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå