Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg har helt vondt inni meg. Han vil så gjerne være en god pappa, det ser jeg på ham, men han får det ikke til. Han har tvillingene annenhver helg fra fredag til mandag, men nå har jeg fått nok. Han tar seg ikke av dem. De er tre år gamle, og har egentlig sluttet med bleie. Men han gidder ikke å styre med å skynde seg på do med dem når de må, så han tar på dem bleier i stedet. De greier seg selv, men tiss og bæsj kommer ofte på gulvet. Han gidder ikke å vaske det opp da, så de går og tråkker i det. Han har hatt samvær siden de var et år gamle, og i den tiden brukte de jo bleie. Han skiftet morgen og kveld. Han glemte det ut på dagtid... Jeg måtte ringe og minne ham på det. Han sa at han skulle gjøre det, men glemte det ofte likevel. De kom hjem med voldsomt bleieutslett og det gikk infeksjon i det flere ganger. Han fikk seg samboer, og da gikk det fint med ungene og de fikk utvidet helg, og jeg var dum og trodde det var han som skjerpet seg. Men hun flyttet fra ham fordi hun var bekymret for ungene, og ville ikke under noen omstendigheter få barn med ham. Hun kontaktet meg for en måned siden og gav meg beskjed om at jeg måtte være forsiktig, for han gav dem gjerne en tørr brødskive om morgenen og så kunne de ta en tur på McDonalds før barne-tv... Så om han aldri så mye maser om å få lov til å skjerpe seg, vil jeg ikke sende dem dit igjen. Kontaktet barnevernet, men de hjalp bare hovedomsorgsperson. På familievernkontoret sa de jeg måtte ta det til retten. Det skal sies at han har en diagnose som gjør ham slik. Han ser ikke sine egne feil. Men jeg vil ikke la ham bruke den unnskyldningen lenger, for om han skal ha ungene, vil jeg at han skal ha noen andre der som kan ta seg av dem. Vet dere hva som gjøres i slike saker? Noen med erfaringer? Tror jeg skal ta det til retten, men hvis han får samvær, blir det alene da?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Du kan be om samvær under tilsyn eller i kortere stunder som f.eks. lørdag ettermiddag eller søndag på dagtid. Pass på at du får bekreftet at flere vil stille som vitner ved en eventuell rettsak!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Du må aldri, aldri gi deg. Du må ikke sende dem til ham lenger, men finne andre løsninger. Dette MÅ du ordne opp i. No ifs but and whens. Fatter ikke at du har orket å sende dine mest verdifulle vesener til ham i det hele tatt - høres helt for jævlig ut og denne omsorgssvikten har jo pågått lenge! Hvordan reagerer barna dine? De kan kanskje uttrykke noe selv nå som de er tre år.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Ta det til retten, er mitt råd. Da vil det bli satt inn en sakskyndig som skal være hjemme hos både deg og han for å observere samvær og samspill mellom foreldre og barn. Ut i fra hva du forteller vil nok den sakkyndige se at barnefar trenger mer modning/kunnskap før han kan ha omsorgen for barna sine. Trist situasjon du har kommet i.... Masse lykke til :0)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 HI her. Ungene gleder seg til å dra til ham, faktisk. For han er moro-pappa som lar dem spise på McDonalds og se DVD hele dagen. Og han er jo snill, og han forteller dem at han er glad i dem, og de er glade i pappaen sin, men desto verre er det å ta fra ham omsorgen. For han vil jo, men det går bare ikke. Har diskutert med broren hans, og han kan ta noen helger sammen med dem alle fram til en evt rettssak, og det er heldigvis en fornuftig mann. Jeg har vurdert å holde dem hjemme, men alle sier at det svekker min sak i retten...
blond Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Kan hende han kunne trenge personlig assistent mens han har barna? Har du snakket med barnevernet for å finne ut hva de evt kan bidra med?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 Har snakket med barnevernet, ja, men de kunne bare hjelpe om han hadde dem minst 50%. De sendt meg til familievernkontoret, som ville sende meg til retten. Skal tilbake om en uke og diskutere hva som må gjøres.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #8 Skrevet 19. oktober 2009 Trist sak, men ikke send barna noe mer til faren uten at det er andre tilstede. Hvis du må sende de til han alene så ville jeg latt han ha de noen timer på dag tid lørdag og søndagen, feks 3 timer for da kan du gi de mat før de drar. Jeg skjønner ikke at du har holdt ut i to år med dette, sende små barn der du vet de ikke har blitt skiftet bleie på hele dagen, ikke fått ordentlig mat. Barn skal ha mat 4 ganger om dagen ikke tørr skive og mc mat hver dag.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #9 Skrevet 19. oktober 2009 HI her igjen. Det var hans samboer som tok seg av ungene mesteparten av tiden. De få gangene hun var borte, var de vanskjøttet, og det var det som fikk henne til å kontakte meg. Jeg hadde aldri sendt dem der i så mange år om jeg visste hvordan han var, men da var heldigvis hans sambo der. Og før det pleide jeg å ringe når han skulle skifte bleier og sånn. Var ikke så lenge før han fikk samboer og da gikk alt mye bedre. Etter at hun flyttet ut har han bare hatt dem to ganger.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #10 Skrevet 19. oktober 2009 Ok men nå vet du hvordan han er, håper du tar opp kampen så kansje det blir en ordning så barna kan vokse opp trygt og godt hos begge:) Eller bare hos deg. Små fortjener det beste
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #11 Skrevet 19. oktober 2009 Trist situasjon da har havnet i. Desverre så hjelper ikke barnevernet i slike saker. Og de som har gitt deg rådet om at hvis du holder barna tilbake, så svakker du din sak i retten. Men det er vanskelig dette her. Ikke la barna være alene hos pappaen sin, ihvertfall ikke mer enn noen få timer av gangen. Hvis fars bror er fornuftig og snill og kan hjelpe til inntil dere har kommet til en ordning så gå for den. Hva med barnas besteforeldre på den siden? kan de trå til ved samvær under tilsyn? Bor dere i samme kommune du og barnefar? Hvis ikke, kontakt bv i den komunen der han bor og be om hjelp der. Det er en fortvila situasjon du har kommet i. Jeg har en venninne som selv har slitt fordi hennes barn ble utsatt for omsorgssvikt hos bf. Men i den saken er det faktisk grovere omsorgssvikt enn her. Men det har ikke vært noe hjelp å få av bv. Men kanskje kan du møte et bv som er bedre enn de hun møtte.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #12 Skrevet 19. oktober 2009 Hadde jeg visst at mine barn gikk og tråkka i sin egen bæsj mens de var hos faren så hadde jeg nektet ham tvert å ha samvær! Hvis han faktisk har en diagnose på dette så står du uansett sterkt i en rettsak. Hans eks kan vel også fortelle om hvordan han er i vitneboksen, så det at du nekter ham samvær kan du begrunne 100%. Men tør du ikke likevel så går du selvsagt i retten med dette asap. Søk om samvær med tilsyn eller forsøk å endre samværet slik at det ikke er i helgene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå