Gå til innhold

Bare for nysgjerrighetens skyld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere stor eller liten mage?

Når kom den?

Var det gutt eller jente?

Merket dere forskjell på første og andre, eventuelt tredje osv svangerskap på størrelsen?

Vil ha mange svar, synes det er morsomt å se om det er noen sammenhenger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gangen hadde jeg veldig liten mage, men inni lå en stor gutt på 3940! (jordmødrene insisterte på at han kom til å være langt under 3500 pga mage størrelsen min) , la heller ikke på meg noen andre plasser.

Denne gangen venter jeg en jente og magen er en del større enn sist, men også nå har jeg bare lagt på meg på magen.

Fikk mage omtrent med det samme testen viste positivt denne gangen :P men første gang gikk det vel en stund før den dukket opp.

Skrevet

Har vel hatt en gjennomsnittlig stor mage, ihvertfall ikke en sånn liten kul frempå der som kun vises fra sida, desverre! Er gravid med jente nr.2, og har typisk "jentemage" som det heter, akkurat som sist.

Magen kom vel rundt 14 uker første gang, denne gangen ved 8-9 uke. (men la på meg noen kilo før magen kom da, begge gangene)

Denne gangen kom den raskere og ble raskere stor enn sist, i de første to trimesterne. Er nå helt i slutten av 2.tri, og tror jeg nå er ca. samme størrelse som sist, ved likt antall uker.

Skrevet

Jeg får høre at jeg har en liten mage. Hver eneste dag, mange ganger om dagen. Ifølge SF målene er den rett over gjennomsnittlig, men jeg er forholdsvis lang og har lagt på meg såpass lite så den ser vel ikke så stor ut kanskje.

Magen kom tidlig begge gangene, spesielt med nr 1. Ikke pga babyen så klart, men pga forstoppelse, oppblåsthet etc.

Har jente, får gutt om noen uker. Hadde ganske lik mage hver gang

I mitt 2 svangerskap er jeg friskere, og ser ut til å legge på meg litt mer, mens magene var ganske like. Kun fordi med nr 1 spydde jeg opp alt jeg spiste.

Skrevet

Jeg fikk mage da jeg var 9 uker. Det var en gutt, og foreløpig har jeg bare ett barn. Hadde stor mage vil jeg si!

Skrevet

Hi her. Morsomt å lese andre sine erfaringer :)

Selv er jeg gravid med mitt første barn, er i uke 18 og foreløpig ingen mage. Ultralyd om 1,5 uke, så vet ikke helt hva det er, men har en følelse om gutt :) Har hørt at en del førstegangs gravide ikke blir så store, så kanskje det stemmer? Lurer på om jeg kommer til å ha liten mage siden jeg ikke viser enda, men gjør ikke meg noe om jeg får stor mage ;) Uansett, så er mage vakkert, uansett form og størrelse!

Skrevet

Har hatt to svangerskap, begge to var gutter, men de var veldig forskjellige..

Med begge hadde jeg ikke mage før nærmere uke 25, gikk mye ned i vekt i begynnelsen pga kvalme. Med første så hadde jeg normal mage når den først kom, med nr to våknet jeg en morgen med en gedigen mage og den ble bare større. Var enorm da jeg fødte og drittlei av at folk lurte på om jeg skulle ha tvillinger..

Skrevet

Første mage viste i uke 28 - den ble svææær tilslutt. Kunne ikke sitte, måtte ligge eller stå. Fikk jente.

Andre mage viste aldri så godt, den var liten hele tiden, litt kul de siste ukene. Fikk jente.

Skrevet

Synes folk skal slutte å ta seg til rette med gravide angående størrelse osv. Uansett om kommentaren går den ene eller andre veien om størrelse. Så om du (20.04) ble drittlei, kan jeg godt forstå det.

Selv kommenterer alle at jeg ikke ser gravid ut, jeg bryr meg ikke, men mange som synes det er sårt at de ikke "små".

Dessuten er jeg bare 19 uker på vei, ikke alle som har mage da..

Skrevet

Fikk veldig stor mage, men ut kom ei lita jente på 3000 gram.

Kom en uke over termin.

Skrevet

Hadde dere stor eller liten mage?

Liten med første, stor med andre

Når kom den?

Første, uke 28

Andre, uke 13

Var det gutt eller jente?

Første, jente

Andre, gutt

Merket dere forskjell på første og andre, eventuelt tredje osv svangerskap på størrelsen?

JA! Som gravid i uke 20 med andre hadde jeg like stor mage som ved termin med første, enda jeg la på meg mindre. Tror det har en del med magemuskler å gjøre, jeg var strammere i skinnet første gangen.

Skrevet

Jeg er førstegangs nå, er 28 uker på vei og magen har såvidt begynt å komme.. Jeg går fortsatt i dongribuksene mine ;)

Det er en liten gutt inni der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...