Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 hvor kvalme var dere? spydde dere fra dag 1 eller var dere bare uggen og uvel. og hvor langt var dere på vei før dere ble kvalme?
The Bad Gal Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Nå er jeg enda kvalm, 28 uker på vei, men kvalmen kom i uke 7 denne gangen. Forrige svangerskap kom den uke 6. Er mest ekstremt de første 4-5 månedene, spydde utallige ganger pr.dag, var stort sett sengeliggende, så bedra det seg litt, men er sjelden at jeg har en kvalmefri dag, akkurat som sist gang. Dette er ikke kjempevanlig, de fleste går det over for etter første trimester, og de er mest bare uggen og kaster opp en sjelden gang. Håper du er av det slaget som slipper billig unna kvalme!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Kastet opp fra dag en. I mitt andre svangerskap var det slik til uke 19, men var kvalm til dagen etter jeg hadde født.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 går det ann å kjenne kvalme etter kun to uker etter unnfangelse?
Vicky 83 Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 Kvalmen kom i uke seks. Kastet aldri opp, men kvalmen kom innimellom. Kunne komme flere ganger om dagen.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 ei venninne sa hun ble kvalm på dag 2 etter unnfangelsen. vet jo hun ikke lyver. men er det flere som har merket dette?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #8 Skrevet 19. oktober 2009 Ja,det har jeg opplevd også. Var ekstremt kvalm de første 12 ukene i mitt første svangerskap, og kjente begynnelsen på den samme kvalmefølelsen ca 2-3 dager etter at vi hadde sex som førte til at jeg ble gravid denne gangen. Jeg visste med en gang jeg kjente kvalmen at jeg hadde blitt gravid
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #9 Skrevet 19. oktober 2009 regnte du ut at det var rundt EL eller var det før?
Ranveig R Skrevet 19. oktober 2009 #10 Skrevet 19. oktober 2009 Med eldste: Delvis sjukemeldt pga kvalme frå veke 6. Kasta sjeldan opp, men var utruleg kvalm heile tida. Mindre kvalm frå veke 15 ca, men begynte då å kaste opp ca ein gong pr dag fram til veke 24(?). Med lille: Begynte å bli kvalm i veke 7, kasta opp ein del. Veke 10 - 14 var eg sengeliggande då eg kasta opp ALT dersom eg bevegde meg. Litt bedre frå veke 15, trur ikkje eg kasta opp etter veke 23.
hamsterpia Skrevet 19. oktober 2009 #11 Skrevet 19. oktober 2009 Kvalmen kom i uke 5 og i uke 6 var det så ille at jeg ble innlagt på sykehus. Fikk ikke noe som helst til å sitte og gikk ned 5 kg på 1 uke. Fikk kvalmestillende stikkpiller og intravenøs næring. Gikk på kvalmestillende tabletter til jeg var i uke 14, da var jeg ikke kvalm en eneste dag til.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #12 Skrevet 19. oktober 2009 Ble kvalm i uke 5-6 ca, varte til ca uke 15. Kasta opp kun en gang, og det var ca i uke 14, altså når jeg egentlig var i ferd med å bli bedre...
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 19. oktober 2009 #13 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg har tre barn; jente - gutt - gutt Med jenten min var jeg veldig dårlig i begynnelsen. Kvalmen/trøttheten kom i uke 6 og varte til uke 14. Jeg var dårlig/spydde osv stort sett daglig. Noen dager var bedre og jeg kunne spise noe mat. Men de fleste dagene var bare helt forferdelige å komme igjennom. Jeg spydde til og med opp vannet jeg drakk, og det eneste jeg følte for å spise var ørlite chips/peanøtter eller en yoghurt. Alt luktet vondt, spesielt tøyskyllemiddel, vaskepulver diverse såper, parfymer, tobakk osv. Ja, det var noen utrivelige uker der jeg stort sett hang over toalettet før og etter jobb. Jeg kunne absolutt ikke røre en smule mat i løpet av arbeidsdagen for da hadde jeg kastet opp på jobb. Med nr to, var jeg om mulig enda dårligere. Jeg husker jeg ba samboeren min om å drepe meg, for dette orket jeg ikke mer... Jeg hatet hver mann jeg så på gata for jeg tenkte at den rasen var skyld i den elendigheten jeg var i, hehe. Heldigvis var fastlegen min grei, og gav meg to uker sykemelding mens det stod på som verst. Kvalmen gav seg også den gangen i uke 14. Med nr tre var jeg ikke fult så kvalm/trøtt, og jeg kunne gå flere dager uten å spy og følte meg nesten som normal. Men til gjengjeld slapp ikke kvalmen helt før i uke 25.
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 19. oktober 2009 #14 Skrevet 19. oktober 2009 Ble kvalm 4 dager etter eggløsning. Og er dårlig enda! Er 6+4 i dag. Kaster opp ca 5-6 ganger i døgnet, men ikke om kvelden. Så jeg får i meg middag hver kveld. Men våkner i 2-3 tida hver natt, og da er det i gang...
Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #15 Skrevet 19. oktober 2009 Var kvalm fra uke 5 sånn ca. spydde aldri, bare kvalm og uggen, ga seg rundt uke 10.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 19. oktober 2009 #16 Skrevet 19. oktober 2009 kvalm helt fra starten av. Men kastet aldri opp. Ga seg rundt 2 trimester et sted, men ble avløst av migrene, nyrebekkenbet. og bekkenløsning. Ville heller hatt kvalem:p
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #17 Skrevet 19. oktober 2009 Fikk hyperemesis i uke 6. (ekstrem svangerskapskvalme) Varte til uke 16. Spydde hver gang jeg i det hele tatt prøvde å spise. Kvalm døgnet rundt. Et sant lite helvete.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #18 Skrevet 19. oktober 2009 Kvalmen har kommet i uke 5-6 begge ganger. 100% sykmeldt og for det meste sengeliggende. Det roet seg rundt ca 13 uker, men kastet opp daglig frem til jeg var rundt 16 uker på vei. Da hadde jeg et drømmesvangerskap resten av tiden heldigvis. Andre gangen tok jeg abort, men kvalm da også. Legen sier jeg er overfølsom for hormoner, så jeg vet jeg blir dårlig neste gang også, kanskje hele svangerskapet faktisk... Så vet ikke helt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå