Gå til innhold

Noen som vet? Angående Cerazette og mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er ett år nå, jeg ammer 2-4 ganger i døgnet - inkludert på natta. Jeg går på Cerazette, og har gjort dette siden seks uker etter fødsel. Jeg hadde småblødninger en gang for lenge siden, ellers har jeg ikke blødd en dråpe. Det er jo positivt, i og for seg, men det jeg lurer på er om Cerazette (som jo er en minipille) kan fungere på samme måte som hormonspiral? Dvs at noen ikke får mensen i det hele tatt på Cerazette?

Det er jo noen som ikke har fått mensen tilbake når barnet er ett år gammelt, selv om de aller fleste har det. Jeg lurer på om Cerazette kan være en mulig løsning? Jeg har bare brukt vanlige p-piller før (Yasmin), så jeg vet ikke så mye om minipiller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått på Cerazette i over ett år nå og ikke fått mensen igjen etter fødselen (blødde litt én gang).

Jeg fullpumpet (gutten kunne ikke amme), men måtte gi meg etter tre måneder, så det er definitivt Cerazette som gjør at jeg ikke har fått mensen igjen.

Skrevet

Takk! Er det flere som har erfaringer rundt dette?

Skrevet

Jeg hadde mensen veldig sjelden med cerazette, kunne gå mange mnd mellom hver gang, og da jeg sluttet tok det 4 mnd til den kom igjen. Til sammenligning har jeg brukt trionetta, da fikk jeg mensen bare jeg var litt sent ute å ta pillen en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...