Gå til innhold

Vældig mærkelig og frustrerende....


isotopia

Anbefalte innlegg

Jeg fikk blødninger forrige torsdag som varte i litt under et døgn.

Var på innvendig ul natt til fredagen. Legen fant en plomme sekk på fire mm men ikke noe mere.

Tok HCG blodprøve på fredag 24788 og i dag på 40109 men legen sa at det var en fin stigning men siden jeg er kort på vei så kan det hende at den innvendige uln ikke viste alt den skulle .

SÅ hun kunne ikke si om alt var ok eller om jeg har mistet begge (mistet en i forrige uke legen sa jeg gikk med tvillinger). Så nå må jeg vente en hel uke før jeg skal til ny ul.

Hmmm dette er det merkeligste jeg noensinne har opplevd.

 

Noen der ute som har hørt om dette før eller opplevd dette selv?

Har dere målt Hcg nivået i uke 6+2 og 6+5?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heldigvis ikke hvert i dine sko. Unner deg ikke dette!

Men jeg har en veninde som misstet 4 dager etter IKM. hun merket ikke at hun alikevel var gravid før hun var 7 uker på vei, og ble kvalm!

Gyn kunne ikke se noe hos henne etter hun hadde mistet, så hun fikk beskjed om og prøve på nytt. Det var selfølgelig helt fantastisk når hun fant ut at hun hadde en spire til, som ikke ville slippe taket=)

 

Kan godt forstå at dette er frustrerende for deg og ikke vite. Det er ikke noe kjekkt i det hele. Håper for alldel at alt er som det skal og at spiren din er der og klorer seg fast! Lykke til videre og på ul i neste uke.

Sender mange gode klemmer til deg=) Og håper at alt ordner seg for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for trøstende ord og en oppløftende historie om venninnen din:) håper også at ting klorer seg fast inni meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff. Krysser fingrene for den lille spiren! Jeg målte HCG på 6+0 og da var det "kun" 1697, men gynekolog sa at alt er normalt, og at en ikke skal henge seg opp i konsentrasjonen av hcg, Den er veldig varierende! Skal på tidlig UL i morra, for jeg skal eventulet rekoniseres... Spennende tider dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonym. Tusen takk . men unnskyld for at jeg spør men hva betyr rekonsieres? Kan du fortelle meg hva du ser på din uli morgen? Jeg tok også ul på dag 6+0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg friheten å forklare hva "rekoniseres" betyr, håper det er ok (:

 

Koning er noe man gjør hvis man har over et visst nivå med celleforandringer i livmorhals og man må fjerne disse. Man snakker om forskjellige stadier av celleforandringer som til slutt kan ende med livmor(-hals)kreft. Som forøvrig i svært stor grad kommer av smitte fra pappilom-viruset HPV (som man vel i disse dager har begynt å vaksinere unge jenter mot..)

 

Det heter konisering fordi man på poliklinikken stikker et instriment så vidt inn i livmorhalsen som svir bort en del av tuppen, med kon form, altså skrå/spiss slik ^

 

Av og til må dette gjentas dersom celleforandringer oppdages igjen, gjerne etter fødsler da det ellers skjer så mye i og med slimhinna i livmora (:

 

Been there, done that.. (;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper inderlig alt er bra når du kommer til UL igjen. Utrolig bra at du ble sendt til UL med en gang i hvertfall når du hadde blødning, for det synes jeg bør være obligatorisk praksis.

 

Vi må satse på at alt er bra. Det er utrolig mange underlige ting som kan skje som ikke trenger å være av negativ betydning.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MOsl

Jeg går nå bare å tripper til jeg skal inn til ny ul på mandageni neste uke. Jeg har fremdeles en god del symptomer på graviditet. Som kvalme, store vonde pupper, tissatrengt og humørsvingninger så er rimelig positiv nå:D

Jeg får bare krysse bena og tær å fingre og alt annet som krysses kan og håpe på det beste jeg da.

Jeg fikk egentlig ikke ul da jeg kom til legevakten men jeg hyla meg til det;) Stå på krava så får man;) Synes også det skulle vært rutine for alle som opplever blødninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...