Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Måtte hente sønnen min i bhg kl 11 i dag fordi han kastet opp, og da må han jo være hjemme min 24 timer før han kan gå i bhg igjen. Han er jo ikke syk i det hele tatt og har vært i fin form hele tiden. Problemet mitt oppstår hvis fødsel setter i gang i natt eller i morgen tidlig. Hva i svarte gjør jeg da? Jeg kan jo ikke be barnevakta om å ringe seg inn syk på jobb. Jeg er 8 dager over termin så det er jo ikke liten sjans for at det skjer noe heller. Hva gjør egentlig de som ikke har barnevakt? Jeg klarer ikke tenke meg å gå igjennom fødselen uten mannen min Uff, håper virkelig ikke det skjer noe før i morgen ettermiddag hvertfall! Nå er jeg litt stressa her ass.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 da hadde jeg heller bett de som passet levere han alikevel. jeg tror nok barnehagen forstå at du og mannen din burde får være sammen når du føder. du kan jo ringe og spørre om det er greit
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2009 Da blir han i såfall levert etter 20 timer da.. Rekker ikke ringe å spørre for han må leveres ved åpningstid for at barnevakt skal rekke jobb. Tror du de godtar å få han levert da? Hvis de sier nei når han kommer så har vi jo et veldig stort problem for det tar 45 min å kjøre fra sykehuset. Føler ikke helt at jeg er berettiget til å bryte regler som kan gå utover de andre barna heller da. Hvis han allikevel skulle ha noe som er smittsomt så er det ille å ha levert han da. Å, jeg skulle tenkt på å ringe de å spurt før de stengte. Han har jo ikke hatt antydning til å være syk. Er det noen som har født alene før? Hvordan har det gått? Event hatt med barn, og så tar jo mannen han med ut under de verste riene og pressinga?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 jeg har født alene, og det gikk fint. savnet ikke å ha noen der, men jeg viste jo at jeg skulle bli alenemor. så min familie var jo samlet. altså meg og småen. jeg tror du vil savne mannen din. og det er mange barnehager som ikke har 24 timers regelen, men bare 12. om du har mobil til pedleder så kan du jo sende en melding å spørre? jeg her helt sikker på at de kommer til å godta det. 20 timer er jo temlig nerme 24
Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 Vi har faktisk 48 timer, ikke 24... Ikke at det hjelper deg noe... Det som riktignok gjør er; si det var en allergisk reaksjon, han har ikke vært syk siden han kom hjem. Enkelt og greit.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 ja du har rett, det er jeg som blingser. de fleste barnehager har enten 24 eller 48 tror jeg. ikke 12
fjollefrua Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 Hvis du er klar for å føde så kan du ringe meg Jeg er hjemme på dagen, så vi kan sikkert ta en trilletur hvis du stoler på at noen andre kan ta han... Jeg leverer sønnen min i barnehagen kl 0930, så jeg er alene...
Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #8 Skrevet 19. oktober 2009 Kan ikke barnevakten levere ham i barnehagen før jobb da, også eventuelt hente igjen etterpå om det skulle være behov? Om vedkommende ikke har bilstol eller kan ta buss så kan jo du og barnevakten bytte bil, slik at hun kjører din med barnesete og du/dere kjører hennes.
Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #9 Skrevet 19. oktober 2009 Hjelpes ... leste innlegget, trodde jeg forstod, og svarte som en gjøk ... koko og beklager ;-)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 19. oktober 2009 #10 Skrevet 19. oktober 2009 Kastet han opp mer enn en gang?? Sikker på at det er omgangssjuka?? For 2 uker siden kastet sønnen vår opp på vei til bhg om morgen, snudde og kjørte hjem med han (pappan var sm selv) og han kastet opp 2 ganger til på vei hjem. Klaget over magesmerter rett før oppkast alle 3 gangene. Resten av dagen kastet han ikke opp i det hele tatt. Spiste litt, drakk litt og var i kjempe form sammen med pappan.... Skulle du føde i natt/morgen, så kan du jo høre med barnevakta om h*n bare leverer i bhg med beskjed om at ungen ikke kastet opp mer i dag, du er i full fødsel og pappan henter han såfort fødsel er overstått!
Supermamm Skrevet 19. oktober 2009 #11 Skrevet 19. oktober 2009 Men fødselen din har ikke starta enda? Om ikke hadde jeg tatt det med ro så lenge;) Hvis det skulle vise seg at fødselen skulle sette igang er det jo slett ikke sikkert at det setter igang så tidlig at gutten din må i bhg før det har gått 24 t. Om ikke er det vel mulig for barnevakten å ta seg noen timer fri?
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 19. oktober 2009 Takk for mange gode tips og råd Han har ikke kastet opp noe mer, ikke noe vondt/dårlig i magen, ikke antydning til slapp, spist bra og han har vært helt i hundre hele dagen. Da pappaen kom hjem med han så sa han; jeg kom hjem tidlig i dga jeg (med det største smilet) og så spurte jeg om det var fordi han var syk og hadde vondt i magen. Nei, det var ikke det, han bare kom hjem. Det er ikke første gang han har kastet opp sånn plutselig uten at det har vært noe med han. Vi kommer nok til å gjøre følgende; ta det med ro og satse på at det ikke blir fødsel (har ventet så lenge så da kan jeg godt vente 1 dag ekstra) og hvis det skulle skje så får barnevakten ringe bhg i morgen tidlig og forklare situasjonen og satse på at de sier det er greit at han kommer. Dersom de sier nei så får hun ta med guttungen på jobb også avbryter far fødselen og henter han der. Ha en fin kveld alle sammen, og kryss fingrene for at det ikke blir fødsel på meg før i morgen kveld
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 19. oktober 2009 #13 Skrevet 19. oktober 2009 sorry ser du har kommet med en avslutning, men om det skulle skje så sender barnevakten han i barnehagen- det må de forstå. hvertfall om han ikke har vist flere tegn til å være syk. kan hende det er en reaksjon på at han gleder seg til å bli storebror.. kanskje han kastet opp for å komme hjem for å se om det var kommet baby, mange utspekulerte søte små lykke til uansett når det skjer!!!!!!!!!!!
2smågull Skrevet 19. oktober 2009 #14 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg spurte om dette når jeg var gravid med nr 2. hva om og hvis ikke barnevakta rekker å komme. da sa de jeg bare skulle ta henne med dit så hadde de noen til å leke og passe på barnet... Høres ikke ideelt ut kanskje. men om man ikke har no annet valg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå