Gå til innhold

Overgangsstønad- noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått overgangsstønad fra NAV her? Er alene. Termin i slutten av mars, har ikke tjent opp rett til foreldrepenger da ingen har villet ansette meg etter at jeg har fortalt om graviditeten. Så mye for å være ærlig. Jeg er altså 4, 5 på vei og pengene begynner å ta slutt. Leste at jeg kan få penger opp til 2 måneder før fødsel. Vil det si at jeg har mulighet for å få støtte fra januar da?

Håper på svar, føler meg litt rådvill her. Nesten som jeg vurderer å ikke fortelle at jeg er gravid (synes ikke enda), men det tror jeg ikke at jeg klarer å lyve om. Føler det er uetisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, den suppa der var jeg oppi og for åtte år siden. Bare at jeg var superdårlig (hyperemesis) og kunne ikke jobbe. Endte med at jeg fikk litt fra sosialen frem til barnet ble født og jeg fikk overgangsstønad. Måtte bruke engangsstønaden til å betale tilbake til sosialen.

Hvis det hadde vært tidligere i semesteret ville jeg ha anbefalt deg å begynne i utdanning. Får ganske mye mer penger etter barnet er født da, fødselsstipend fra lånekassen i tillegg til os. Og så kan du leve på studielån enn så lenge. Men er vel for seint å melde seg opp til eksamen nå.

Vil anbefale deg å bestille en time hos nav snarest og høre om de kan hjelpe deg.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...