Gå til innhold

arghhh jul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er lei jula allerde jeg og jeg har ikke kjøpt en eneste julegave enda..

i år skal vi ikke feire hjemme vi skal reise på familiebesøk.. VIL IKKE VIL IKKE VIL IKKE!!

Jeg må jo, men det gjør at jeg gruer meg enda mer.. Skal bo i et stort kaldt hus, frakte julegaver at og frem.. Usj..

Liker min egne private jul, synes den er kjempekoslig og har ikke noe lyst til å bytte den ut for en hel haug med folk i et kaldt hus.

Jeg liker folkene altså og vet at barna og folka kommer til å storkose seg sammen med oss, men jeg kommer fortsatt til å savne min jul..

Også er det store spørsmålet hva skal vi kjøpe til alle i julegaver?

Vet ikke hva jeg skal kjøpe til barna engang fordi de har alt de trenger og jeg har jo ikke plass til flere leker....

Årets juletømming, forhåpentligvis så er dette siste gangen jeg skal plage dere med det...

ARGHHHHH, hater jul.. Dvs hater deler av julen og gruer meg hvert år...

Andre som ikke er store fan av jula??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lei av jula?? Vi er jo bare i oktober og jula har jo ikke begynt enda;)

Skrevet

Nope sorry.

vi har kun 9 julegaver igjen, men har alle ferdig planlagt.

Var overlykkelig når det ble pakket ut julepapir på rema på lørdagen. og igår kveld begynte jeg og pakke inn gavene til pakkekalenderen til barna.

Men er dre nødt til å reise vekk hvis du ikke vil? hva med å foreslå jul hos dere istedenfor, eller hvis det ikke er så langt unna å heller besøke de en tur i romjulen/nyttår?

Skrevet

Jeg får klump i magen bare av tanken på jul. Liker den ikke i det hele tatt, og begynner å grue meg så snart det er færre måneder igjen til jul enn det er siden forrige jul. Januar er en deilig måned, for da er jula lengst unna.

Skrevet

Huff, jeg er unormal jeg vet det...

Men liker min "ensomme" jul.. Har blitt veldig glad i den, det er vel derfor jeg gruer meg, er liksom ikke klar til å gi slipp på den enda..

Det er alt for langt unna til at vi kan bare stikke innom eller de kan komme hit, og vi må reise pga praktiske ting..

Hater kjøpepresset, at jula snart begynner i juni, alt det stresset for en uke virker helt bortkastet for meg..

Hvem skal man handle til, hva skal man handle, hva vil hvem ha, komemr de til å handle til oss, skal man lage sånn, må man ha det osvosv..

Vi har ALT for mye saker som vi har og barna har mye mer enn nok! folk liker jo egentlig enkle ting som det er lagt litt sjel i.. Det er bare det at jeg bruker veldig lang tid på å tenke ut hva som passer til hver enkelt på gavelisten vår og blir egentlig aldri helt fornøyd..

HJELP!!!!!! Kanskje en tur til psykolog eller innleggelse hadde vært tingen så kunne jeg jo ha timet det sånn omternt i uke 51-52... AAhhhh endelig en god plan.. Kanskje jula ikke kommer hvis jeg later som den ikke eksiterer.. Jesus, nei han ble jo født midt på sommeren han og sola snur jo ikke før leeeeenge etterpå...

Skrevet

Dere burde ha full rett til å være hjemme på den store gave-bytte-dagen (24.des). Kan dere ikke dra dit 25. i stedet? og ikke utveksle gaver med dem dere skal til, det er jo samværet som er stas.

Skrevet

Et tips for julegaver: Kjøp alt sammen på amazon. com, betal for å få det pakka inn og send det direkte dit dere skal. Så slipper du masse stress! Sånn har jeg gjort i noen år nå, kjempekjekt!

Skrevet

Helt enig med deg HI. Hele jula og tiden før består kun av kjøping kjøping kjøping, og enda mer kjøping. Og eneste som faktisk foregår på julafta er at en sitter der og smiler og skal liksom være ekstra glad og spise pinnekjøtt og dele ut de fineste gavene. Tull spør du meg.

Vi har gjort oss ferdige med julegaver. Gidder ikke å gå midt i alt det maset. Stygge røde dekorasjoner over alt, grusom musikk som en blir tvunget til å høre på kun fordi det skal være sånn, og masse egoistiske folk som blir sure fordi at en går der som de går. Spar meg... Vi kjøper kun gaver til ungene i familien. Voksne får ta ansvar for å kjøpe det de trenger selv, og det er en enighet som går over hele familien.

Synes det er teit med hele opplegget jeg. Det er kun meningen at folk skal bytte gaver, og som oftest bli invitert på middag. Hadde det nå enda vært snø, så hadde det kanskje blitt litt mer stemning av det, men til og med det skuffer på denne kanten av landet.

Og juletre... Det kjøpte jeg vel 2 år, og aldri mer! For de som liker å trakke på barnåler til langt ut til påske så er det flott, men ikke her i gården nei. Er vel det de mener med at jula varer helt til påske? men det kan jo være julemarsipanen også for den saks skyld. Den ligger jo i hyllene et halvt år eller noe sånn i slengen.

Her nøyer vi oss med en sølvgrå nisse og to, og heller pent pyntet og diskret med litt dekorasjoner i sølv, glitter, og pent oppsatte buketter. Ungene har det ikke noe verre enn andre bare for det. og sånn er jula hos oss. God mat, nærmeste familie, og ikke noe sesongbasert stress.

Nei, jula er oppskrytt, og når 1. desember kommer så er det komplett umulig å bevege seg utenfor døra på normalt vis.

Skrevet

Ååå det så ut som en flott og enkel løsning!!

Genialt tips!§!! Thanks...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...