Gå til innhold

Hvor mange her inne har hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og selv om vi elsker disse pelsdyra vårs, hva irriterer du deg mest over?

Her må jeg svare som nr.1 : Røytinga hans

nr.2 : Hans usjarmerende uvane å riste seg så

både sikkel og hår fyker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei Gordon Setter-tispe på 5mnd og hun snorker noe så grønnjævlig, hehe! Det durer som det ikke har durt siden morfar levde;)

Ellers så er hun en søt og snill sak med litt for mye armer og ben innimellom;)

Skrevet

Vi har en blandingsvalp, eller eventyrrase som noen kaller det :)

Han er blanding mellom Border collie, Schæfer og Husky...helt nydelig er han.

Han er bare 4 mnd enda, og valper har noen irriterende tendenser, som f.eks at han bjeffer på alt og ingenting, hopper på folk når de kommer på besøk osv...men det er bare fordi han blir så glad! hehe..

Men han er såklart verdens herligste da :)

Skrevet

Ja han er utrolig søt! Ser ikke mye husky i han da, men god blanding av border collie og schæfer, og det er jo utrolig fine raser synes jeg.

Skrevet

Jeg har ei herlig Beagle-tispe :)

Jeg elsker alt ved henne, men eneste minuset er at hun er veldig enerisk. Etter 3lange turer om dagen er hun kosete, men ikke alltid man har tid til det, gitt. Men herlig er henne, og veldig sta. Hun stikker også av. Det er egentlig det største minuset, men det skjer ikke så ofte da vi har våre rutiner på hvordan vi skal unngå det. Alt i alt, er det kjempestas :)

Skrevet

At han røyter så jævlig.

Skrevet

Har en berner sennenhann på 3,5 år.

Han er snill som et lam mot alle, spesielt unger, og er grei mot andre dyr- sauer, kyr, katter, småfugler og hele pakka. MEN, han skal tøffe seg mot enkelte andre hanner, noe som kan være en plage innimellom.

Heldigvis er han nokså lydig, så man kan kontrollere ham.

Ellers er det litt irriterende at han skal vokte barnevogna mot andre hunder når vi er på tur, pluss at han er sååååå opptatt av babyen at han vil være med på alt vi gjør med henne. De første mnd etter hun ble født nekta han å gå ut uten at jeg var med- måtte være med ham ut i hagen for å tisse. Altså er han litt for mye mammadalt og flokkorientert- selv om det også er litt av det som gjør han så fantastisk da:)

Så er det jo røytinga og den ristinga du nevner da ;P

Skrevet

Jeg har to. En border collie tispe på 1,5 år og en border collie/tervuren tispe på 6 år.

Fantastiske hunder, men noen ting kommer man jo alltid til å irritere seg over.

* de røyter veldig i røyteperiodene

* De har en flott uvane med å komme bort, fise, og så går de igjen fordi det lukter vondt :-S

* Hu minste skal altid bli med inn på do, får hun ikke lov står hun på utsiden å venter og sukker.

* Løpetid... for noe herk!!

* kan bli litt ivrige i lek inne noen ganger med hverandre.

* Stinker når de er våte, ellers er de nesten luktfrie.

Elsker hundene mine, og ville ikke ha byttet de bort for alt i verden :-)

Skrevet

Nå er hunden min bare valp så kan ikke forvente mer, men det som irritererer meg akkurat nå er:

-tissing inne

- at hun har bitt hull i flesteparten av buksene mine

Skrevet

Vi har to chihuahua tisper. Det som jeg irriterer meg mest nå om dagen er:

*bjeffing på alt mulig ute

*røyting

*slikking (hu ene er helt fæl til det)

Skrevet

"* Hu minste skal altid bli med inn på do, får hun ikke lov står hun på utsiden å venter og sukker."

hehe, det gjør min hun også;)

Skrevet

Har en Border Collie. Hun er så snill som det går an!

Eneste som irriterer meg er røytinga..

Skrevet

Ja..

Når hun ikke kommer når jeg roper, og jeg vet hun hører.

Når hun skvetter inne.

at hun aldri går tom for energi, og løper ned alt i huset selv om vi har vert på lange turer..

Skrevet

ånden og ansiktslikkinga er det eneste som er ille :)

Skrevet

Har en 10 år gammel schäfer.

Røytinga er grusomt. Dessuten er det endel turer til veterinæren pga alder og forsikringen hans gikk ut for 6 mnd siden. Kan lett bli dyrt.

Gamle hunder får de rareste problemene.

Pt er han frisk som en fisk og det virker nesten som han har fått en ny vår.

Han er utrolig leken, lydig og fantastisk med barna da.

Skulle bare ønske han ikke røytet så mye.

Hjelper ikke at vi bor i blokk med sentralfyring, han røyter faktisk hele året.

Skrevet

Vi har en rottweiler hann på litt over 3 år. Det som irriterer meg med han er:

- Han er gal etter tisper, uler, sikler og "svømmer" på bakken når vi møter ei på tur....

- Røyter noe helt forferdelig.

- Stjeler lekene til lillemor

- Klarer ikke sitte i bil uten å løpe rundt og rundt bak i bagasjerommet.

- Dyr i drift. Han har hatt magesår, influensa 2 ganger, omgangssyke, halsbetennelse, magesår, forhudskatar, vann eksem og overanstrengt hale.

Men han er verdens snilleste, god og vi elsker han. Gladere hund skal man lete lenge etter :) Han elsker all slags dyr og mennesker.

Skrevet

Har en schäferhanne og som de fleste andre så er det jo rimelig mye hår som ramler av i perioder da. Er bare huskyer som røyter mer enn schäfere, altså.. *stønn*

Ellers har han en egen evne til å stå i veien! ALLTID! Om jeg flyr rundt i huset og holder på med ting så kan jeg være så nær ved å klikke ;-) Da får han rimelig klar beskjed om å gå å legge seg i sengen sin.

Ellers er han ikke helt trygg rundt andre hanner. Man kunne vel ønske at han kune gått løs hele tiden, men pga faren for litt "oppdragelse" av andre hunder så gjør jeg selvfølgelig ikke det. Spiller liksom ingen rolle om det er den ene eller andre hunden som starter når man har schäfer. Det er alltid hans feil uansett :-P På treninger det helt uproblematisk, så for meg er det ikke noe problem.

Skrevet

Har ei rottweiler tispe på ett år og syv måneder som blir SUPERhappy hver gang det kommer noen på døra her hos oss. Det er veldig plagsomt. Så nå trener vi aktivt på at man skal vere rolig når man får besøk. ;p

Skrevet

Har ei skjønn tispe på 1,5 år som er hovedsaklig gordon setter med litt innslag av engelsk setter (planlagt blanding), eller en "engelsk gordon setter" som vi kaller henne :-) Hun er verdens herligste, selvfølgelig, men har en tendens til at hun ikke hører etter. Hun får springe løs innimellom, men kommer ikke inn før det passer henne selv... Springer stort sett i hagen, men litt irriterende at hun ikke kommer når vi roper. Tror vi kan takke oss selv, har vel ikke vært så veeeldig strenge, hehe.

Signerer også løpetid, men det er heldigvis ikke så ofte.

Skrevet

Vi har en 6 år gammel Amstaff hannhund. Er lite som irriterer meg med han, elsker hunden vår. Eneste må vel være som mange andre her inne skriver, nemlig røytinga. Han røyter mye mer enn det han skal, til tross for at vi har fått han undersøkt,bytta fôr og gir ham fiskeolje. Kan være alderen...jeg vet ikke. Ellers har han begynt å skvette inne, så vi må bruke "bellyband" på han,men stakkars, dette er jo ikke hans feil.

Ellers er det kun holdningen til andre folk når det gjelder Amstaff, som irriterer meg. Går man tur med en Amstaff,kan man få mange sure og rare blikk (hvertfall har jeg og min samboer fått det). Blir skikkelig provosert av dette, for hunden vår er verdens greieste. Den bjeffer aldri (og da mener jeg ALDRI, det er kun i søvne han bjeffer og knurrer) :P

Har aldri gjort noe vondt for noen..verken dyr eller mennesker, og dessuten er den kjemperolig og lydig. Simpelthen elsker denne hunden og gruer meg til den dagen den er borte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...