Gå til innhold

Første ultralyd.. Hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på min første ul imorra.. :) Grugleder meg litt, så lurer på hva som skjer på første ultralyd?

Skal man drikke mye vann først? Ha med urinprøve?

Og er det noen som vet hvor lenge man skal ta folat? Har hørt at det ikke er så bra i andre trimester, men og at man skal ta det.. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei ! Legen noterte litt på helsekortet så la jeg meg på benken og hun begynte å lete frem gele og ultralyd dingsen..og poff der var lillegull på skjermen.. =) Så målte hun str på hodet og div annet og sjekket at alt var som det skulle og om menstermin stemte.. Det hele tok ca en halvtime.. Urinprøve tar du med når du går til jordmor så det tror jeg ikke de skal ha på UL.. Drikke mye vann? hvorfor det? det gjorde vertfall ikke jeg.. Folat er de tre første mnd som er viktigst siden utviklingen er størst da.. legen sa jeg fint kunne fortsette å ta folat (er det i multivitaminen jeg tar) hele svangerskapet,det var på ingen måte farlig, det er jo et b vitamin.. så det har nå jeg rettet meg etter..

Gle deg til UL ...Det var fantastisk ..=)

Skrevet

Har hørt andre sagt det.. :P Hvorfor aner jeg ikke.. Men da vet jeg hvertfall at jeg slipper urinprøve.. :) Sist gang jeg var hos lege glemte jeg den på badebenken.. :P

Skrevet

Det har jeg også gjort =) men fikk tisse i en kopp der inne.. tihii

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...