Gå til innhold

DS til jente 2,5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei lita tulle som oppfører seg som om hun er 1-2 år eldre enn det hun egentlig er. Hun snakker som en foss, setninger, argumenter og kjefter. Hun kler på seg selv og vil klare seg for det meste alene, så hun er mye mer enn bare ei tulle på 2,5

Storebror har Nintendo DS, og dette er veldig facinerende for henne. Vi har et par spill som hun klarer å sitte og trykke litt på, men synes det er veldig sårt når storebror har og ikke hun.

Er det noen her inne som har valgt å kjøpe DS til små barn av den årsak at eldre søsken har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,og jeg syntes jenta de må få lov å utvikle seg videre uten å få slikt spill ....det er forbeholdt større barn. Men det kommer nok flere ting som lilesøster vil ha,men de må bare lære det en eller annen gang at man kan ikke gjøre alt som de store gjør:)

Lykke til uansett hva dere velger å gjøre med saken:)

Skrevet

Har selv Nintendo DS, å synes ikke det passer for barn under 4-5år. Selv om snuppa di er kommet langt i utviklingen.

Ville heller ha kjøpt ett dataspill evt. en V-smile, som passer bedre for barn i den alderen :)

Skrevet

V-smile er nok veldig vanskelig å manøvrer for en som er 2.5. Har ei på 2.5 selv og hun klarer verken V-smile eller DS. Hun trykker litt på bilspillet, men lengre interesserer hun seg ikke for det. V-smile sliter min gutt på 4 år med å få manøvrert riktig, den er altfor lett på kontrollen...

Min gutt fikk DS da han fylte 5 år. Etter 6 mnd med prøvespilling for lillebror så vi at han taklet det greit. Så da han ble 4 år fikk han det med mariokart og mariobros. De spiller veldig bra og eldste klarer å koble de to sammen så de spiller mye sammen.

Men jeg hadde nok ikke kjøpt DS til min på 2.5 år. Men så er ikke hun så interessert heller. Også litt fordi de tidlig nok blir avhengig av å sitte forran sjerm, her er det strenge tider for når en kan spille.

Kan hende du kan la henne spille pc-spill eller på nrk super i stedet?

Er en ganske dyr gave å gi til henne om hun finner ut at hun ikke orker å lære seg det likevel...

Her var det også sånn at storebror måtte dele spilleren sin litt med lillebror også, gikk veldig fint når han skjønte at han skulle dele og det gjorde han gla og. Følte seg litt stolt. =)

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger.

Vi kommer nok til å kjøpe DS lite nå før den utgår slik at det ikke blir problemer senere med at han har DS lite og hun har DSI, så får vi heller ta en vurderingssak på nårtid hun skal få den.

Skrevet

Her fikk Pia DS før hun fylte 2år.

Hun var 1år og 8mnd.

Den er mye brukt når vi reiser på tur.

Spiller i bilen.

Hun scoorer ikke akkurat all verdens med poeng, men hun skjønner godt hva som skjer.

Hun er nok også preget av å ha eldre søsken.

Jeg tror ikke det er negativt at de får spille litt så tidlig i seg selv.

Skrevet

Vi kjøpe DS til storesøster og da fikk lillebror også, han var da 3,5 år og han er superflink, er verdt hver eneste krone for vår del.

Vet ikke om gutter er mere teknisk anlagt enn jenter men han fikk det til fra dag 1. Vi kjøpte super Mario og han har blitt en reser på det.

La henne sitte og holde på med det og la storebroren lære henne litt. Barna har holdt på med dataspill også og blitt flinke til det også, synes det er viktig og jeg har ikke dårlig samvittighet for de er masse ute å leker også :-)

Skrevet

Mine to eldste på 6 & 9 år har DS, og hu på 3 år har prøvd seg...

får ikke spille så mye men av og til...

Utrolig nok så sitter hun og spiller 8 level i super mario..

Mine har også lagt laaangt fremfor jamnaldrende unger i utviklingen..

Når de var 15 mnd snakket de engelsk og norsk setninger om om de ikke hadde gjort noe annet..

Vi kommer til å kjøpe til henne til jul, for det er evig krangling om de 2 DS vi allerede har..

Mine blir 4, 7 og 10 år over nyttår...

Men er veldig påpasselig med spill de får spille...

Skrevet

Min erfaring er at 2D spill er lettere for små barn.

Dvs spill hvor du bare kan gå fram og tilbake.

Ellers så har jeg hørt at ds kan benyttes til å se film, eller kanskje det kun var dsi.

Godt å høre at det ikke bare var jeg som ønsket å gi ungen DS Lite.

Nå er det jo også tilbud på DS lite, på coop obs, så det er bare å kjøpe hehe 1190,-

Skrevet

Verden er gal! Gå ut i skogen istedet....

Skrevet

-hadde visst litt mer på hjertet jeg. Tror også det er viktig med litt sånn alt til sin tid...Hva skal de ønske seg når de blir større da? Det er faktisk bare sunt å ikke få alt man ønsker seg. Også viktig for de store å få ha noe forbeholdt dem. Og blabla;) Ble visst litt engasjert her...

Skrevet

Nå er det ikke alle unger som ønsker seg like mye. Noen er svært takknemlige for det de får, enten det er en sokk eller en stor ting, mens noen bare vil ha store ting.

Storebror har mange ting som er forbeholdt store barn, 2 hjul sykkel, sparkesykkel, rullebrett, radiostyrte biler, verktøy, skrive og regnebøker, dataspill, videospill og mye mer.

Nå er tutta vår ikke så veldig interessert i TV, så hvis hun heller vil tegne på DS istedet for å se TV så ser jeg ikke helt problemet.

Det er en liten ting som hun kan vokse med, om hun bare har glede av å ha den i fanget, se på at den er rosa, eller bære den i veska, så er det vel mye bedre enn å fylle opp rommet med dukkesaker som bare står og tar plass som hun likevel ikke leker med.

Nå tror jeg nok at hun hadde klart feks super mario new og josefine spill så jeg ser ikke helt problemet.

Forskere har selv gått ut og sagt at dataspill er bra for barn, det er veldig viktig i disse tider at de lærer seg teknologi.

Selvfølgelig skal ikke TV spill erstatte lek, men det vil det heller ikke gjøre...

Skrevet

Min fikk til 3årsdagen sin :)

super mario bros, og lærte kjapt som et uvær :)

Men vi har mest spillene på reiser :)

Skrevet

Forskere mener mye forskjellig, de, utifra hvem en velger å høre på. Også er det faktisk lov å ha forskjellig syn på ting. Det var jo det du spurte etter HI? Jeg har 5 barn fra 18år til 8 mnd, og har tenkt mange tanker underveis, og hørt mange forskere og andre "eksperter" både som lærer og mor........Nå velger jeg for min egen del å stole på min egen "ekspertise" utifra div erfaringer og ting jeg har lært og hørt (og fremdeles lærer og hører) rundt omkring:) Lykke til ihvertfall,gå for det du tror på,-det blir sikkert bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...