Gå til innhold

er deprimert og finner ingen løsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt ganske hardt medfart i det siste, skilsmisse fra barnefaren, og to kortvarige forhold etterpå som ikke fungerte. Bor på en ganske liten plass der alle kjenner alle. Forhold nr 2 var med en som var mye eldre enn meg og ikke noe pen for å si det sånn... Grunnen til at jeg var med han en liten stund, var at han var tiltrukket av meg som person og som dame, og jeg trengte å føle meg begjært og likt etter de siste 3 års helvete med barnefar, som prøvde å innbilde meg at ingen kunne like meg. Jeg fant ganske fort ut at jeg ikke ville ha et forhold med en jeg ikke hadde følelser for, selv om vi hadde mye å prate om, og gjorde det slutt.

Nå har jeg møtt drømmemannen, som forguder meg og mine unger, og jeg er blitt veldig glad i hans barn. Vi bestemte oss for at jeg skal flytte nærmere hans hjemsted, og jeg har allerede prata med en utleier om leiekontrakt. Problemet er at jeg vet ikke hvordan han reagerer hvis han får vite hvem jeg var sammen med... Er redd for at han gjør det slutt, fordi han synes det er ekkelt at jeg har vært sammen med en som var mye eldre enn meg og uheldig utseendemessig. At det på en måte viser at jeg har dårlig dømmekraft... Jeg har fortalt ham hvor mange jeg var med, og at forhold nr 2 var rent fornuftsforhold. Han spør ikke så mye om det ellers.

Bør jeg prate med han om det før jeg tar ungene med og flytter nærmere ham? Eller bør jeg la det ligge så lenge han ikke spør? hvordan hadde mannen deres tatt det?

Ønsker sårt noen råd, er veldig deprimert og vil virkelig ikke miste drømmemannen. SKulle ønske jeg kunne skru tiden tilbake, og angrer kjempemye på forhold nr 2, men får ikke gjort noe med det akkurat nå. Huff

Bør jeg prate med han hvordan han synes

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er redd for hva han vil si om han får vite at du har vært sammen med en fyr som er mindre pen?? Ærlig talt altså! Voks opp, kvinne!!

Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen?

Snakk med han før du velger å flytte nærmere han.

Finn ut hva han vil, hva han føler. Forklar hvorfor du var sammen med de du var sammen med og hva som gikk galt i ditt ekteskap FØR du går vidre. Ta det rolig og føl deg trygg sammen med drømmemannen og på drømmemannen.

Hvis dere tar dette opp nå og er ærlige med hverandre fra starten vil forholde deres bli sterkere. Det er en liten plass så han får uansett vite hvem du har vært med..

Skrevet

enten er dette kødd ellers er du stokk dum.

Skrevet

Vet du hva? Mannen min var sammen med ei mindre pen, forferdelig kvinnfolk. Og jeg har jo tenkt hvor dette setter meg på kartet, men han kan jo si nå at han var så glad i dattra hennes, og hun brukte det mot ham hele tiden. Hadde det ikke vært for dattra, hadde de aldri vært sammen.. Så forstår jo at du kanskje ikke vil fortelle det, siden det er så flaut. Så la være. Han trenger ikke vite noe om det:)

Skrevet

og hvorfor er jeg dum? jeg selv har syntes i ettertid at jeg helst skulle være foruten dette forholdet, og angrer. så jeg tror kanskje at han hadde syntes det var like ille som jeg synes?

Skrevet

vil han ikke ha deg pga et forhold du angrer på o.l så er han jaggu ikke noe å samle på!!

ta deg sammen kvinne!!

ta det som en elendig erfaring å "get over it"!! :))

Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare være litt alene og bli trygg på deg selv i stede for å hele tiden søke bekreftelse fra menn?

Har du tenkt på hvordan det er for ungene dine at du hele tiden må ha nye menn og er så utrygg på deg selv?

Jeg må si meg enig med en av de andre. Du virker dum.

Hvem man har vært sammen med tidligere har ikke nye partnere noe med. Det var noe som skjedde før man traff de og ikke noe man trenger snakke om.

Virker heller ikke som du kjenner denne nye mannen noe særlig godt så jeg forstår ikke at du vurderer å flytte på grunn av han.

Om dette er drømme mannen er han det også om 1 år når dere har hatt mer tid til å bli kjent med hverandre.

Ser du ikke selv at du er rett ut på tur til å begå enda en ny feil ved å igjen haste inn i ett nytt forhold til en ny mann.

Skrevet

for det første, så har jeg ikke involvert ungene mine i de to andre eksene jeg har hatt. for det andre, så synes jeg ikke man skal gå og vente i 10 år på å få kjæreste bare fordi man er blitt skilt. hva vet du om hvor lenge jeg har vært aleine i mellom mine 3 ekser som jeg har hatt tilsammen i en alder av 28? det om å hele tiden ha nye menn tenkte jeg... og hvem e du som sier at jeg er dum? har du kanskje aldri blitt lurt av andre eller gjort feil? og når du faktisk svarer på noe helt annet, enn jeg spurte i innlegget, så er du ganske dårlig til å lese eller glad i å dømme folk.

og flytte 20 minutter fra der jeg bor er ikke noe drastisk tiltak akkurat, e jo ikke snakk om å flytte inn til han.

Skrevet

for ei flyfille. og dum som et brød. kjipt å ha ei så talentløs mor.

Skrevet

flyfille som har hatt et 9 år langt forhold og to kortere forhold i en alder av 28?

Skrevet

Her var det jammen mange sure kjærringer som har vært innom!

Jeg forstår dilemmaet ditt. Men jeg vet ikke helt hva som vil være det beste for deg å gjøre. Jeg synes i grunnen ikke at dette er noe som kjæresten din MÅ vite om. Men ettersom det plager deg så mye, og du er så bekymra for hva han måtte mene, så hadde det kanskje vært godt for deg å fortelle det, og bli ferdig med det.

Skrevet

Ærlig talt hi, nå får du faen meg se å skjerpe deg, så til de grader også. Visst den bagatellen her er å definere som depresjon, da NAER du virkelig ikke en dritt om hva depresjon er!!

Du fremstår som en tragisk kjerring!! Og vanvittig lite voksen! Jeg blir flau av og være det samme kjønn som deg. Unnskyld at jeg spør, men hvor gammel er du? 13? "Eksen min er så stygg, kanskje min nåværende type ikke vil være sammen med meg pga det?"

Gå å legg deg, ikke drit deg ut mer nå! Stakkars, stakkars barn!!!

Skrevet

Skjerpings folkens!!! Er da ikke sånn man snakker til hverandre. Si gjerne deres mening, men sleng ikke om dere med sårende adjektiver og kommentarer. Håper du hever deg over dette HI. Han er jo interessert i deg, ikke sant? Han synes neppe det er så ille som deg, og hvem har ikke litt bagasje?

Skrevet

Når man presterer å kludre ned et så tragisk innlegg, så kan man ikke forvente annet. Beklager. Blir sjokkert over hvor mye dumhet som er ute å går. Og disse tullingene har barn. Forferdelig.

Skrevet

Hva er det som er så tragisk med HI da? At hun var ensom og trengte å føle at noen likte henne og trengte henne? At hun angrer på det nå? At hun ikke vet om hun skal fortelle det til den nye kjæresten? Må jammen være mange perfekte folk inne på denne siden siden dere aldri har gjort noe dere angrer på. Og slenger rundt med at det er synd på barna hennes osv!!??! Snakk om å være usaklige. Skam dere!

Skrevet

Nei, nei og atter nei heidetermeg. Vær vennlig å les innleggene FØR du svarer da kjære deg! Uff!

Ikke fler hønsehuer her nå! Det som er TRAGISK er at hun kaller det en depresjon og ha vært sammen med en som er stygg. Gudamei, hva vil min nåværende si nå?! Kanskje han ikke vil være sammen med meg!!

Er da ikke forholdet til eksen hennes jeg snakker om! Hun fremstår som en lite voksen kvinne ved skrive slik hun gjør! DET er en skam!!

Skrevet

ja... når man skal snakke om å være dum, så bør dere kanskje lese øverst på anonymforumet at personlige angrep og hets er forbudt på forumet. så begynn med dere selv synes jeg.

for at dere som hetser skal få det inn med teskje. jeg hadde heller ikke reagert på hvis kjæresten hadde vært sammen med ei mye eldre og mindre pen dame. men jeg har veldig få mannlige bekjente, og vet ikke hvordan menn tenker.

jeg har for øvrig utdanning, fast jobb, hus, bil og hytte. ungene mine har alt de trenger, og eldste gjør det veldig bra på skolen. så jeg synes ihvertfall ikke synd i ungene mine bare fordi jeg har vært borti mannfolk som prøvde å knekke meg og derfor er litt usikker på enkelte ting.

når det gjelder depresjonen, så er det ikke det jeg skriver som er grunnen til depresjon. som jeg skrev over, så var det langvarig psykisk og fysisk vold involvert i forhold til barnefar, noe som ga meg usikkerhet og dårlig selvtillitt. jeg har moren min i samme bygd, men resten av familien bor langt av gårde, så jeg har ikke så mange å prate med, derfor trodde jeg at jeg kunne spørre her

Skrevet

Hvis noen bruker et uttrykk på en feilaktig eller støtende måte så går det an å gi beskjed på en saklig måt. Ikke henge vedkommende ut og så tvil om hennes evne til å være en god mor. Hallo!!! Avslutter mine uttalelser i denne omgang, men skulle ønske folk kunne tenke seg litt mer om.

Skrevet

er forresten enig med at jeg valgte uheldig overskrift, og burde forklare hva depresjonen var relatert til. holdt på å havne på krisesenteret for 2 år siden, og var totalt knekt psykisk, men klarte å komme meg over det, lære meg å ikke være redd barnefaren, bryte ut, komme meg på beina og ordne livet mitt.

ventet med å lete etter ny kjæreste til jeg følte meg bra med meg selv, og trivdes i mitt eget selskap. i dette tilfelle så var det han som fant meg, på bursdagen til min bestevenninne. derfor er jeg opptatt av å gjøre alt rett nå, er litt lei for at jeg fremsto som dum fordi jeg var for kjapp til å skrive.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...