Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på boligmesse i helgen og der var det en stand som promoterte for vaskesystem "uten såpe". Det blir veldig dyrt med engangsmoppene som jeg bruker nå, men jeg vet ikke om dette "uten såpe" systemet virker. Noen som har erfaring? Hun ville at jeg skulle være vert for kurs der de kommer hjem til en og viser systmet.

Er det noen vits i å bruke tid på en sånn kveld?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi vasker uten såpe. Vi vasker gulv med mikrofiber og vann, og benker, vasker, speil og vinduer med det samme. De eneste stedene jeg bruker vaskemidler er i do og av og til i kjøkkenvasken. Jeg gjør reint etter tørt- vått metoden. Dvs jeg går over med en tørr mikrofiberklut eller mopp ( eller Swiffer duster) først, så alt løst støv og bøss fjernes, og så vasker jeg over med godt oppvridde kluter etterpå. Om det er flekker som er vanskelige å fjerne så spruter jeg på litt ekstra vann og gnir de bort. Moppene og klutene går i maskinen på 90 grader og varer i årevis. Billigere for deg og bedre for miljøet.

Jeg bytter ikke tilbake til såpe, sprayer og kjemikalier, og har vasket på denne måten i iallefall 10 år, og det er reint hjemme hos meg :-) Jeg vville tatt en sånn kveld!

Skrevet

Er det enjoproduktene du tenker på så syns jeg de er verdt hver krone, jeg har kjøpt litt og litt, og er man vertinne og de andre kjøper for en viss sum får man velge noe til en ganske redusert pris.

Skrevet

Jeg bruker minimalt med såpe når jeg vasker.

Går som regel i rent kaldt vann og microfiber. Det gjør jobben mye bedre enn alt annet jeg har prøvd.

Trenger ikke noe dyrt system for å gjøre det.

Skrevet

Ja, det var enjo. Flere som kjenner til disse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...