Gå til innhold

Erfaringer med bleieslutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita som sier at hun vil slutte med bleie. Hun er snart 3 år. Hun bæsjer på do og tisser på do, men ikke alltid, liksom.

Har i dag for første gang prøvd å gå uten bleie på dagtid, og til nå har vi hatt to tisseuhell, noe som jeg egentlig hadde forventet. Men hun virker så utrolig stresset med dette, går på do hvert tiende minutt fordi hun tror hun må tisse eller bæsje, og etter et visst antall ganger gir hun opp, og det går i trusa heller...

Det er noen uker siden hun begynte å gå på do selv, men vi har fortsatt med bleie likevel. Men nå har hun bedt om å slutte, og vil ikke ha på seg bleie.

Hvis jeg bare tar uhellene som de kommer, vil hun da etter noen dager finne rytmen og greie å huske på det selv? Eller ville dere fortsatt med bleie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare fortsett uten bleie og ta uhellene som de kommer.

Men du spør: vil hun da etter noen dager finne rytmen og greie å huske på det selv? Hun vil nok slutte med å prøve hvert 10 min. Men det er da ikke nødvendig å forvente at hun skal huske å gå på do selv etter bare noen dager. Du (eller bhg) kan godt minne henne på det når det har gått en time eller halvannen siden siste do tur eller uhell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...