Gå til innhold

Jeg har påvist svineinfluensa- hurra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har -som de fleste andre gravide -veiet frem og tilbake vedrørende vaksine.

Så ble sønnen min syk m høy feber og intens hoste. Så ble jeg dårlig, men ikke sååååå dårlig heller. Dro til lege torsdag i forrige uke og ba om testing. Da jeg ikke hørte noe fra legekontoret- regnet jeg med det var noe annet skit vi hadde fått. Men i dag ringte de og fortalte at testen min var positiv. Kan ikke si annet enn at jeg kjenner meg utrolig lettet. Nå slapp jeg unna vaksine valget - jeg har gjennomgått influensaen og er på bedringens vei. Babyen vil fødes med immunitet og alt har gått veldig fint egentlig. Sitter igjen nå med en bronkitt og tette bihuler -men tenker at jommen er jeg heldig.

Lykke til dere andre også enten med sykdom eller vaksine eller ingen av delene.

Svineklem fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såå utrolig godt å høre att alt er bra med deg tanken på att du har hatt svineinfulensa... masse god bedring til deg....

Skrevet

Så "bra" å høre at det er noen som har blitt smittet og blir frisk igjen!

Masse god bedring til deg og familien din!

Skrevet

Herlig!! Heldig er du!

Hvordan er allmenntilstanden din, før du ble syk altså? Noen spesielle sykdommer ang lunger el.l.?

...lurer bare litt på hvor påvirket av hysteriet jeg burde bli...

Skrevet

så flott at du taklet det så fint...lurer på om du måtte ta tamiflu eller?? Hva med sønnen din? Hvor lang tid tok det til dere begynte å føle dere bedre?

Skrevet

å bra antar at formen er bedre og at du nå kan glemme alt svineriet å kose deg med graviditeten :)

Skrevet

Heldiggris! (fint ordvalg, vel?)

Jeg står fortsatt på mitt og tenker jeg takker nei til vaksina som legen sikkert skal tilby meg på kontrollen imårn.

Godt å høre at det ikke var så ille, glad på dine vegne. Må være deilig å kunne legge den ekstra bekymringa til sides fra nå av:-)

Skrevet

Hei SMASK!

Så herlig for deg å slippe å tenke på det mer! Jeg lurer på om du ble testet for det mens du var syk?

Jeg har hatt influensa i helgen, og var ganske dårlig, men er nå på bedringens vei heldigvis:-) Jeg ringte legevakten når jeg var syk, men da ba de meg bare om å ta paracet og drikke mye. I dag ringte jeg legekontoret og spurte om de kunne teste om det var svineinfluensa jeg har hatt, og de ville ikke teste før etter 3 uker!

Håper virkelig det var baconsnuen, så kan jeg hoppe av dette hysteriet jeg ufrivillig har hengt meg på...;-)

Skrevet

Hei igjen - og takk for kjekke tilbakemeldinger jenter!

Jeg har ingen underliggende sykdommer eller plager og allmenntilstanden var bra før jeg ble smittet. Jeg er gravid i uke 23. Sønnen min er 7 år -og han ble igrunn hardest rammet. Han hadde relativt høy feber i 7 døgn -som jeg slet med å slå ned med paracet. Fikk feberen hans ned til 38,5 før den steg igjen.

Voldsom hoste har vi hatt begge to -og jeg fikk bronkitt på begge lungene. Den er der enda -samt at bihulene mine fortsatt ikke har åpnet seg helt igjen. Men det er bagateller. Alt i alt var jeg sofa-liggende i 4 døgn, men siden guttungen var så dårlig -så hadde jeg mest fokus på han egentlig. Og bekymringene mine gikk mest på han, rart det der... en gang mamma. alltid mamma:)

Legen tilbudte meg Tamiflu (dvs. ikke Tamiflu, men den andre som jeg ikk husker navnet på akkurat nå :) ) Jeg takket nei til behandlingen fordi jeg følte jeg var på bedringens vei.

Det var igrunn bare ei natt jeg kjente på et snev av angst for ikke å få puste. Da visste jeg ikke at jeg hadde svina i kroppen - men syntes det var så tungt å puste inn-og jeg fikk en tanke i hodet om at kanskje dette var svineinfluensa og jeg så kjapt for meg respirator og mulig død. Men jeg sovnet før jeg rakk å vekke samboeren min.

Vi rakk også å smitte nevøene mine på 3 og 5 år -dessverre. 3 åringen ble såvidt litt snufsete og fikk lett feber noen dager. 5 åringen fikk samme forløp som sønnen min -med 7 døgn m feber.

I går prøvde jeg meg på jobb -og sendte sønnen min på skolen, men det var nok litt tidlig. Jeg svettet mye -og måtte hente en slapp gutt på skolen litt tidlig. Han sovnet med en gang vi kom hjem -og var totalt utkjørt. Han sov 5 timer på sofaen i går -før han la seg og sov til kl.10 i dag. Så det har nok kostet litt krefter. Vi er hjemme i dag.

Jeg kjenner meg i ok form egentlig -har fått initiativ og virketrang tilbake.

Den lille i magen virker upåvirket mht aktivitet/bevegelser.

Testen ble tatt mens jeg var syk. Det var en celleprøve fra hals og en fra nese-svelg (litt skremmende lang pinne som forsvant utrolig langt opp i nesa). Dersom de tester etter gjennomgått sykdom -så er det vel en blodprøve som ser etter antistoffer.

Jeg synes nesten det er litt rart - nå er jeg helt ferdig med noe som har opptatt meg utrolig mye siste tid. Men jeg tenker på dere andre som ikke slipper så billig unna som meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...