Gå til innhold

Noen erfaringer med høyt BT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg skal snart i gang med å prøve, men er litt bekymret for mitt BT.

Jobber på legekontor, men føler likevel ikke jeg kan spørre her, da blir jeg jo avslørt..hehe.

I en stresset hverdag kan jeg ha BT på 145/90 når jeg er på jobb, men hjemme i stua kan det gå ned i 125/75.

Noen med erfaring eller fagkunnskap om BT?

Hvordan bør jeg forholde meg dersom jeg blir gravid, kan det da stige fort?? eller behøver det ikke å ha noe å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har normalt BT når jeg ikke er gravid,men mens jeg er gravid stiger det (sliter med at jeg får svangerskapsforgiftning). Hadde alvorlig grad av sv.forgiftning i 2007.

Jeg er nå i uke 15 og etter døgnmåling har jeg hatt et snitt 140/100...Ble anbefalt hos legen å gå til akupunktør. Dette har for meg fungert veldig bra! Etter 3 behandlinger er jeg nå nede i 112/77-84 :D

Siden du er prøver er det ingen bivirkninger med å gå til akupunktør,men om man er gravid burde man alltid rådføre seg med sin lege/sykehus før man går til akupunktør. Samt passe på at klinikken er godkjent :)

Skrevet

Dette er noe du bør snakke med legen din om før du setter igang med prøvingen for alvor.

"Alle" caser er forskjellige, og det som passer for en, passer ikke nødvendigvis for alle. Dessuten er det flere årsaker til at blodtrykket kan være høyt, og det er viktig med en total gjennomgang av alle fakta.

Jeg har normalt blodtrykk til vanlig, men har økt nå i svangerskapet. Det gjorde jeg også forrige gang jeg var gravid, fikk da svangerskapsforgiftning, som endte i akutt keisersnitt. Ble satt på blodtrykksmedisin i uke 30 (lavdose), og håper at det vil hjelpe nå i innspurten.

Lykke til videre!

Skrevet

Hvor høyt kan det gå før en får behandling da?

Og dersom det er normalt hjemme når jeg slapper av, er det da ikke greit??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...