cherry coke Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Det går tregt med studiene mine og eksamen nærmer seg. Jeg eier ikke motivasjon for tiden og enkelte av fagene er så vanskelige at jeg sitter ofte å klør meg i hodet. I dag brukte jeg formiddagen på kafe sammen med veninner, noe jeg aldri gjør ellers. Men klarte ikke å kose meg for jeg hadde dårlig samvittighet for at jeg "skulket" lesingen. Jeg trenger noen spark i baken og gjerne noen strukturerte studieråd før jeg gir helt opp!
Tøysetipp Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Det verste er å begynne, men du vil føle deg bedre om du tar deg selv i nakken og bare begynner. Sett deg opp en slagplan med delmål og hovedmål. Evt. alliere deg med medstudenter. Vi brukte å lese noen bøker hver oss, ta grundige notater, for så å kopiere til våre allierte. Deretter møttes vi og gikk igjenom notatene og bøkene. Vi fikk alle sammen gode karakterer (A-. Det er tungt når man ikke ser enden på arbeidsmengden. Jeg får katastrofe-tanker når jeg har så mye hengende over meg så jeg var bare nødt til å piske meg selv gjennom studiehverdagen for å ha hodet over vannet. Lykke til CC;-)
cherry coke Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2009 Ja jeg vet egentlig at det må til, men jeg har tusen unnskyldninger! Men i morgen, da tar jeg fatt igjen. Nå må det være slutt på unnasluntring=) Problemet er at jeg føler at jeg får ikke til! Da mister jeg totalt piffen og gir lett opp. Studerer hjemme, så jeg har ingen i nærheten som jeg kan samarbeide med. Problemet ligger mye der også tror jeg, at jeg ikke har noen som pusher meg;-) Men takk for et lite spark, nå skal jeg skjerpe meg!
Gjest Gul stjerne Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Argh, har de takkurat som deg. Har brukt hele dagen til å grue meg til jeg skulle på skolen kl to, men klarer fanden meg ikke å komme meg avgårde. Full av dårlig samvittighet nå, men pent sminket og kledt etter laaang dusj. Uff. Ny dag i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå