Gå til innhold

Hjelp meg litt nå damer/jenter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Je har nettopp fått 80% fra jobb fordi jeg føler at jeg ikke er nok sammen med sønnen min (jobber kveld annenhveruke så har to dager fri den uken jeg jobber kveld). Idag startet tiltaket, men jeg får meg ikke til å hente gutten min i bhg, fordi jeg vet at han kjeder seg hjemme når det ikke er utevær, slik det ikke er i dag. Sitter her med dårlig samvittighet (noe jeg har hele tiden) uansett hva jeg gjør. Henter jeg han, blir det bare gnuing og sutring frem til han skal sove, men lar jeg han være i bhg til jeg vanligvis henter han, får jeg dårlig samvittighet. Jeg vet at jeg kommer ikke til å gjøre slik hver dag jeg har fri, men er det dårlig å la han være i bhg med tanke på at han kommer til å kjede seg hjemme? Bor i en 40m2 leilighet, og det er ikke mye for han å gjøre her når det er slikt vær som det er idag. Han er 1år og 3mnd.

Imorgen har jeg også fri, og kommer til å ha han hjemme fra dagen av. Da blir det litt annerledes. Da får vi hele morgenen sammen og formiddagen. Da er han mer oppegående og i bedre humør. Uff. Skriver nok dette innlegget med tung samvittighet. Men er jeg helt på tur?

Hilsen en håpløs mamma :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har altså redusert stillingen ned til 80%. Har 20% perm, for å si det slik. Så nesten ut som om jeg var ute i 80% perm slik jeg skrev det.

Skrevet

Hvorfor dårlig samvittighet når du vet at ungen trives i barnehagen og kjeder seg hjemme?

Skrevet

Fordi det var jo akkurat derfor jeg gikk ned 20% på jobben. Men sant som du sier. Nå er jeg iallefall hjemme når han kommer hjem fra bhg. Det var jeg ikke når jeg jobbet 100% (på kveldsuka altså)

Vet ikke hvorfor jeg har dårlig samvittighet heller...uff...nei, jeg høres helt håpløs ut :(

Skrevet

La gutten kose seg i barnehagen. Du kan jo bruke tiden til rydding, vasking eller andre ting, slik at dere kan bruke ettermiddagen sammen senere.

Skrevet

Min erfaring er også at dagene blir bedre når man har dem hjemme hele dagen fremfor å hente dem tidlig. Da kan man planlegge en aktivitet fra morningen av (tur i skogen/cafe/venner ol) og ha en fin dag sammen. Etter bhg er de små ofte slitene og det er ikke like enkelt å sette igang en slik aktivitet.

Men når det er sagt så har jeg også dårlig samvittighet hvis jeg ikke henter jenta mi tidlig. Jeg blir stående og trippe fra klokka er 14... Hun selv vil gjerne bli hentet etter frukten kl.15 :)

Skrevet

Dere aner ikke hvor godt det var å høre disse svarene. Har lest litt formye her inne de siste årene, og de fleste forventer jo at man skal ha ungen hjemme hele dagen så fort man får fri. Så dette var uventet veldig positivt :) Tusen takk jenter!

Skrevet

Så lenge ungen koser seg i barnehagen og har det kjekt der så synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet. Kos dere hjemme på ettermiddagen og i helgene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...