Brillefint - Jadda! Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg er stort sett tilhenger av FACE IT-kuren (spis mindre, tren mer), men når jeg slutter å amme hadde jeg tenkt å begynne med en kur. Bare for en måned og for motivasjonens skyld! Har et bra kosthold til vanlig, men de kiloene som kom under graviditeten sitter som limt. Såe, hva er DIN anbefaling for en kickstart på slankingen?
Zitro Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Samme som du selv nevner - tren mer og spis minder, eventuelt sunnere.
Minnie Mom Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Ingen slankekur, men bruker VG sin vektklubb. Telle kalorier, spise sunt og trene.
Mammapudding Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Allevo er fint for å få en pangstart og gå raskt ned i vekt..Men etter kuren er over er det viktig å ikke gå tilbake til gamle vaner, men nye vaner med å spise ofte og lite og sunt, i tillegg til å bevege seg mer. Jeg begynte med allevo i juni, gikk kun på den kuren i 2 uker, så byttet jeg kun ut 1 eller 2 måltider pr dag med pulver et par uker og nå spiser jeg kun vanlig mat og prøver å være flink å trene..har snart gått ned 7 kg
Brillefint - Jadda! Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2009 Så flink du har vært Leahpudding - og takk for et ikke helt fullstendig politisk korrekt svar;) Kostholdet mitt er bra - jeg spiser variert ofte og magert. Lærte meg mye om mitt eget kaloriforbruk gjennom vektklubb. Men gikk opp en del i svangerskapet pga inaktivitet (trøtt hele tiden) samtidig som jeg spiste som før. DE kiloene sitter virkelig spikra på på tross av daglig mosjon og at jeg har børstet støvet av treningsskoene;) Allevo - hvor får man kjøpt det? Helsekost? Hvilken helsekost?
LilleTrilleMille Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg anbefaler ketolyse som kickstart og generelt lavkarbo som oppfølging og vedlikehold av vekten.
OsloMor Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 Hurtig slankekur er vel ikke lurt, man risikerer jo å ødelegge forbrenningen og miste mye energi. Nei, takke meg til et fornuftig kosthold og trening.
Gjest Skrevet 19. oktober 2009 #8 Skrevet 19. oktober 2009 lavkarbo foretrekker jeg. Har forsåvidt aldri prøvd noe annet helhjertet. Men jeg er glad i feit mat så det passer meg fint fint. Spiser ikke frukt da pga mye fruktsukker, men spiser fritt av grønnsaker som er grønne og hvite.
LilleTrilleMille Skrevet 19. oktober 2009 #9 Skrevet 19. oktober 2009 Det er det som er så greit med ketolyse og lavkarbo, man får mer energi og forbrenningen i de fleste tilfeller går opp. Jeg kaller det huritslankekur fordi man i begynnelsen som oftest mister en del kilo for overflødig vann renses ut.
ape Skrevet 19. oktober 2009 #10 Skrevet 19. oktober 2009 sjokoladekuren, ananaskuren, suppekuren, egg kuren, vin kuren, sykehussuppedietten, eple og pære kuren, egg og bacon kuren.....mye å velge mellom!
Norwegian by injection Skrevet 19. oktober 2009 #11 Skrevet 19. oktober 2009 Ha ha ha! Jeg tror nok "The Face-It" kuren er det beste, ja! Get off your ass and work it, LOL!
Brillefint - Jadda! Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 19. oktober 2009 Jaja. Jeg får bare trene hver dag i en måned som kickstart i stedet. faen så fornuftige dere skal være;)
Mammapudding Skrevet 19. oktober 2009 #13 Skrevet 19. oktober 2009 Takk:) Apoteket selger allevo. Det er også en nettside..allevo.no:)
Mammapudding Skrevet 19. oktober 2009 #14 Skrevet 19. oktober 2009 Ja, klart at det beste er å ta d rolig og fornuftig hele veien..men jeg mister fort motet når det går sakte, så for meg var det helt genialt å bruke allevo som kickstart, fikk rask vektnedgang og beholdt motivasjonen, fikk rutine på måltidene også Lykke til, uansett hva du velger:)
Supermamm Skrevet 19. oktober 2009 #15 Skrevet 19. oktober 2009 Meld deg på et Grete Roede nettkurs. Spis vanlig mat i passelige mengder hver 3. time (minst), på GR kurs teller du kcal og trimpoeng, altså fører et totalt regnskap på hva som går ut og hva som går inn. Det skal ekstremt mye til å ikke klare å få det til å fungere dersom du virkelig vil;) En av de store feilene mange gjør er faktisk å spise for lite og for magert. Kroppen trenger fett for å forbrenne fett (bare riktig sort) I tillegg så trenger den NOK mat for å holde fettforbrenningen igang, ellers tror den at det er sultetider og holder igjen kiloene dine;)
eplejente Skrevet 19. oktober 2009 #16 Skrevet 19. oktober 2009 Så lenge jeg ammet var det bare helt umulig å gå ned i vekt. Sto bom fast! Nå er det nesten to måneder siden jeg sluttet å amme og jeg går på lavkarbo. Har ingen spesiell kur i og for seg, men har kuttet ut brød, ris, pasta, poteter og sukker. Spiser heller ikke frukt. Nå har jeg faktisk bare to kilo til vekta jeg var før jeg ble gravid!! For meg funker kun lavkarbo.
melkekua™ Skrevet 19. oktober 2009 #17 Skrevet 19. oktober 2009 Grete Roede anbefales, eller lavkarbo/ketolyse. Jeg har fått gode resultater med begge måter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå