Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Den ene vi ønsker som fadder i dåpen er engelsk statsborger, har dette noe å si? På forhånd takk for svar
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Den ene fadderen til gutten vår er svensk statsborger. Men en må stå i statkirken, og være konfiremert.
Det blide sørlandet! Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Vi har en mann som er finsk statsborger som fadder for gutten. Det var ikke noe problem. Han er heller ikke medlem av noe kirke og er hverken døpt eller konfirmert. Så det skal nok gå helt fint med en engelskmann for dere:)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 To av fadderene vi valgte til vår førstefødte var borgelig konfirmerte, men sto registrert i statskirka. Fadderen vi tenker på nå er katolikk og den mest religiøse av alle fadderene, men står ikke registrert i statskirka. Syns virkelig det er synd dersom han ikke skal få være fadder pga dette HI
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 Onkelen min var fadder for meg og han står ikke i statskirka
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Åhh, nå ble jeg lettet! Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 Nei:) Men bør jo være en som tror på det samme som deg:) Vår sønn har amerikansk fadder:)
Gjest ->>- Skrevet 19. oktober 2009 #8 Skrevet 19. oktober 2009 Statsborgerskap er uviktig. Fadderen skal tilhøre et kristent trossamfunn som ikke forkaster barnedåpen, og være over femten.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2009 #9 Skrevet 19. oktober 2009 Datteren vår har en amerikansk statsborger som fadder. Vedkommende var ikke til stede i dåpen heller men det var ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå