Gå til innhold

Syns du det var vondt å sette inn spiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjorde det i dag. Var litt vondt ja. Skikkelige menssmerter nå. Hvor lenge varer det før alt kjennes "normalt"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke selve innsettingen var spesielt vond, men etterpå var et sant h*****e...

Skrevet

Det var sinnsykt vondt!! Fuy f!!!!!

Smertebne mine avtok aldri, og jeg mååte ta den ut eter noen mnd.. :(

Kjedelige, bortkastede penger..Hadde hormonspiral!

Skrevet

Hvor lenge hadde du vondt DarkNight?

Skrevet

ja, jeg synes det var vondt, på en veldig ekkel måte.

Etterpå murret det en del, kanskje i en ukes tid.

Skrevet

Jeg har satt inn kobberspiral to ganger:

Første gang hos min noe klønete fastlege. Jeg syntes det var i overkant ubehagelig, men mye fordi hun "fomlet" en del. Mensmurringer samme dag/kveld og neste dag.

Siste gangen satte jeg inn hos gynekolog. Jeg hadde på forhånd tatt to paracet, 30 min før timen. Jeg kjente så godt som ingenting, og vips var han ferdig på "to sekunder". Wow... og det hadde jeg gruet meg til et helt svangerskap, hehe. Jeg hadde nemlig erfaringen med den klønete fastlegen i tankene. Så min erfaring er at det er lurt å få en erfaren lege eller gynekolog til å gjøre jobben. Siste gangen opplevde jeg også mensmurringer dagen derpå, men siden har det ikke vært vondt.

Begge gangene har jeg fått beskjed om at det kan være vondt noen dager, men det skal ikke være fryktelig vondt. Blir det fryktelig vondt, eller feber kommer, er det noe galt, og da er det bare å ringe legen igjen.

Skrevet

Ikke vondt å sette inn, men forjævlig vondt etterpå. (som å føde) Var jævlig hele dagen jeg satte den inn, roet seg på kvelden. Dagen etter var det en timestid det var VONDT, men ikke noe utenom dette. Etter det har det bære vært litt mensenvondt innimellom. 4 dager siden jeg satte den inn.

Skrevet

Huff, er DET vondt også?

Kan noen si litt om kobberspiralen? Jeg vil ikke ha flere hormoner inn i kroppen. Blør man mer, mindre, ingen forskjell? Plager man kan få? Skiftes når?

Skrevet

Man blør mer, og får gjerne litt mer smerter under mens.

Det er vel hvert femte år den skal skiftes tror jeg.

Skrevet

Når kan man sette den inn? Altså, hvor lenge etter fødsel..?

Skrevet

Tidligst 12 uker etter fødsel. Noen leger setter inn før, men det er frarødet fordi de da veldig lett kan perforere livmoren.

Skrevet

Æsj altså, jeg googlet det, og det er nok ikke noe for meg da, for jeg blør allerede mye.

Har liten lyst til å begynne på p-piller eller andre hormonpreparater igjen, kan ikke det heller når jeg ammer da. Og kondom er vi liksom litt ferdig med....

Hoppe av i svingen?:P

Skrevet

jeg blør mye i utgangspunktet, fikk satt inn kobberspiral, vil heller ikke ha hormoner i kroppen.. satte inn 2mnd etter fødsel, ikke vondt, litt mensmurring i 10/15 min ca 10 min etter innsettelse, har vært litt plaget med ujevne blødninger, men det var 1 mnd bare, ellers ikkeno tull :) pluss at kobberspiralen koster 600kr her og hormonspiralen koster 1200 :o

Skrevet

Jeg hadde ufattelig vondt fra den dagen den ble satt inn, til den dagen den ble tatt ut.. Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...