sasser Skrevet 19. oktober 2009 #1 Skrevet 19. oktober 2009 Hei, Da er jeg offisiellt arbeidsledig - dette har jeg aldri prøvd før gitt! Noen som har forslag til hva jeg kan finne på om dagen for å holde meg selv "igang"? Jeg har en svært liten omgangskrets - og ihvertfall ingen som er hjemme på dagtid. Bor i Oslo.... Håper på noen gode tips...
Mille** Skrevet 19. oktober 2009 #2 Skrevet 19. oktober 2009 Trene Bake Vaske Strikke Lese Rydde Søke jobber Lykke til! )
sasser Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2009 Strikke ja - det var en god ide, og noe jeg alltid har hatt lyst å lære meg faktisk Tusen takk for svar
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg ville også gått for å søke jobb Eller så er det ikke dårlige alternativer det som er nevnt over her! Gjøre det du aldri har tid til ellers
sasser Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2009 Skjønner, men står å skal flytte til Kbh 1. Jan, så har mest lyst ikke å søke jobb her, hvis det lar seg gjøre da...
___ Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 Kan du ikke søke sesongjobber. Selv om det bare er for noen månder er det vel bedre å ta en kortvarig jobb eller et vikariat enn å leve på trygd? Kansje hadde det vært morsomt å jobbe i en helt annen bransje en liten stund også.
Store My Skrevet 19. oktober 2009 #7 Skrevet 19. oktober 2009 Du kan jo høre om Adecco eller Manpower har et korttidsvikariat til deg? Kjedelig å gå hjemme - bedre å være i jobb, selv om det bare blir 2,5 måned? Og kan du unngå trygd fra NAV er vel det bra (selv om jeg vet at ikke alle tenker slik)? For en arbeidsgiver som skal ansette deg senere ser det helt sikkert også bedre ut med et kort vikariat på CV enn et "hull" i karrieren...
mamman til to gutter Skrevet 19. oktober 2009 #8 Skrevet 19. oktober 2009 Mine planer når jeg skulle vært arbeidsledig var først og fremst å ha storrengjøring i huset, kjedelig, men veldig nødvendig her hvertfall. Gå turer, ha mini hjemme fra barnehagen innimellom så vi kunne kose oss ekstra (jeg mistet jobben min så jeg skulle vært hjemme på sommeren) og bade når det var fint vær osv (det går jo an i svømmehaller hvis noen har åpent på dagtid). Heldigvis orndet det seg for meg med jobb like før jeg var ferdig i den gamle, så jeg måtte ordne planene mine om storrengjøring og full opprydding til andre tider enn dagtid på hverdagene:-) Rydde loft, kott, klesskap osv det er sånn man sjeldent prioriterer ellers og ettersom dere skal flytte snart, så kan du jo begynne pakkingen av ting dere ikke skal bruke før dere skal flytte. Har du jobb når dere skal flytte? Hvis ikke er det jo veldig lurt å begynne og søke jobber der. Nå har jeg ikke riktig innlegg oppe for å se hvor dere skal flytte, men hvis jeg husker riktig, så sto det Kongsberg og det er jo ikke helt umulig å pendle Oslo - Kongsber for å jobbe heller, men det kommer jo litt an på hvor i Oslo du bor og hvor lang tid du bruker på å komme deg til sentrum for å reise videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå